A Napi Gazdaság hétfői számának cikke

A csuklós Ikarusokat szeptember elején kezdtük kivonni a forgalomból, a hét végén 35 évig tartó üzemben tartás után vettünk végső búcsút ezektől a járművektől - mondta Monika Murová, a kassai tömegközlekedési vállalat (DPMK) szóvivője, akit a CTK hírügynökség idézett. Nagyon megbízható buszokról van szó, a téli időszakokban sokszor mentették meg a városokat a tömegközlekedés összeomlásától, akkor, amikor más járművek el sem tudtak indulni - méltatta az Ikarusokat Michal Dekánek, a DPMK közlekedési osztályának igazgatója, hozzátéve: a buszok megbízhatóak voltak, ritkán szorultak karbantartásra. A képhez hozzátartozik, hogy az Ikarus 280-as utódaiból néhány fut Pozsony, Kassa és Eperjes útjain, azonban ezekből valóban csak néhány darab van, nem tartoznak a városok arculatához, mint az Ikarus 280-asok.


Csehország egyetlen olyan városában - a huszita múltjáról ismert Táborban -, ahol még járnak az Ikarus 280-asok, a CTK információja szerint néhány évig még nem vonják ki ezeket a forgalomból, ugyanis vonzzák a működő ipartörténeti emlékek iránt érdeklődőket. Ha azonban valaki igazi autóbusz-közlekedési skanzenra kíváncsi, annak inkább Budapest ajánlható, ugyanis a Napi nem hivatalos adatai szerint a BKV-nak még majdnem 1200 különböző típusú Ikarus busza van.