Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Egy családi vállalati kultúrában létrejön egyfajta szabadság, mentesség az alól, hogy az eredményekért minden eszközzel meg kell küzdeni. Így a vállalat bármilyen stratégiai döntést rugalmasan képes megoldani és adott esetben a profit árán is olyan beruházásokat hoz létre, amelyek a hosszú távú célok elérését segítik − mondta Ács Tamás ügyvezető igazgató, hozzátéve, a MARS család erős értékrendszere mára az üzleti kultúra részévé vált. Ennek alapján dolgozták ki a vállalat három pilléren nyugvó fenntarthatósági és felelősségvállalási stratégiáját, a 3P, azaz a People Planet Performance-ot.

− Az üzleti eredményünk (Performance) teremti meg a lehetőségét annak, hogy tegyünk az emberekért (People) és a Földért (Planet).  Számtalan program kapcsolódik ehhez a ponthoz, mivel a MARS számára mind a fenntarthatóság, mind a társadalmi felelősségvállalás nagyon fontos ügy. A 3P emberekhez (People) kapcsolódó célkitűzései által valósulnak meg társadalmi felelősségvállalási céljaink, a Földhöz (Planet) pedig a fenntarthatósági programok. A 3P tehát iránytű, amely mindig megmutatja, milyen irányba haladjunk − emelte ki Ács Tamás.

A MARS magyarországi szervezetének mindennapi munkáját emellett öt alapelv − minőség, hatékonyság, felelősség, szabadság, kölcsönösség −  határozza meg. Az ügyvezető igazgató szerint ezen alapelvek ugyan megtalálhatóak más-más vállalatoknál is, ebben az összeállításban azonban hozzáadott értéket teremtenek. − A szabadság és kölcsönösség nagyon fontos két elem. Előbbi azt jelenti, hogy családi vállalatként magunk hozunk meg minden üzleti döntést, utóbbi pedig azt, hogy a kölcsönös gazdasági előnyök tiszteletben tartásával leszünk képesek hosszú távon fennmaradni. Fontos számunkra, hogy a beszállítóink is megkeressék azt a pénzt, amely biztosítja számukra a gazdaságos működést − emelte ki Ács Tamás, megemlítve egy klasszikus vállalati példát. A kilencvenes évek közepén kirobbant orosz válságban a MARS nagykereskedelmi partnerei tőke híján nehéz helyzetbe kerültek. E piaci környezetben a legtöbb cég inkább kivonult, mintsem szerepet vállalt volna a finanszírozásban. A MARS akkor vevői támogatása mellett döntött, akikkel ezt követően számos előnnyel járó, hosszú távú kapcsolat alakult ki a szokásosnál jóval erősebb lojalitás mellett. − Mi is keményen tárgyalunk, de szigorúan tartjuk magunkat megállapodásainkhoz − tette hozzá.

Esély és harmónia
− A 3P-n belül a MARS egyik erőssége a People dimenzió, ami azt jelenti, hogy vállalatunk értéknek tekinti az embert, fontos számunkra, hogyan érzik magukat munkatársaink a munkahelyükön. Büszkék-e a munkájukra, hiszen csak az az ember tud pluszértékeket adni a tevékenységéhez, aki hivatásnak, és nem csupán munkának tartja azt, amivel foglalkozik. Úgy gondolom, hogy ez a program a MARS-nál fejlettebben működik, mint a legtöbb cégnél − mondta Ács Tamás, hozzátéve, hogy vállalatuk sokat tesz azért, hogy munkatársaik minél elkötelezettebben dolgozzanak. Évente két alkalommal elkötelezettségi kérdőívek formájában visszajelzést kapnak a munkatársaktól, melyek segítségével finomhangolják a különböző működési területekre kidolgozott akcióterveiket. Ezek különböző projektcímeket kapnak, ilyen például az "esély és harmónia" projekt, amelynek esély része egy kismama-integrációs program, így a MARS −  az átlagnál nagyobb számban, egy többlépcsős rendszerben − képes foglalkoztatni a munka világába visszatérő kismamákat. A harmónia pedig testi, lelki szinten ható programokat jelent, különböző szűrőprogramokat, sportolási, kikapcsolódási lehetőségeket.

Kétfelé ható program
− A Mars célja, hogy 2040-re megszüntesse a termeléssel járó környezetterhelő hatásokat. E cél része a klasszikus zöldiroda-projektünk, amelynek számtalan részét már az egész irodaház integrálta a működésébe. A gyártás esetében pedig fő cél a környezetterhelés semlegesítése és a kompenzáció. A közelmúltban indult bokrosi beruházásunk keretében célunk, hogy az egész gyár fűtését és melegvíz-ellátását termálvízzel váltsuk ki. Emellett Bokroson részt veszünk az oktatásban és környezettudatosságra neveljük a gyerekeket. − A nagy gyáraknál a fenntartható fejlődés útja, hogy integrálódnak a helyi környezetbe. Így van ez Bokros esetében is, ahol munkatársaink önkéntes munkát végeznek. Fontos, hogy létrehozunk egy olyan vállalati kultúrát, amelyben ezt megtehetik a munkatársaink. Ez egy kétfelé ható program: hat arra, aki kapja, és arra is, aki adja. Manapság az emberek nincsenek hozzászokva, hogy egy olyan környezetben dolgozzanak, amelyben megmutathatják emberi kvalitásaikat − emelte ki Ács Tamás, hozzátéve, hogy emellett megvannak azon programjaik is, amelyek mellett vállalati szinten kell kiállni. − Magyarország vezető állateledel-gyártójaként nem mehetünk el a kutyák helyzete mellett, hiszen még mindig sok kutya kerül utcára vagy sínylődik sintértelepen, menhelyen. Kutya kötelességünk felhívni erre a figyelmet.

2011: szolid mértékű növekedés
− A magyar napicikk-szektor 2007 óta minden évben csökken, így várhatóan 2011-ben is ezzel a tendenciával kell számolni. Vállalati szinten szolid mértékű növekedést tervezünk, amelyet támogatási rendszerünk átalakításával, márkáink átgondolt építésével és új termékek bevezetésével kívánunk elérni. Hosszú távú céljaink érdekében még ebben a piaci környezetben sem mondunk le innovációinkról. A fenntarthatóság területén is szeretnénk továbblépni és a termálvíz segítségével még több energiát kiváltani Bokroson. Mindezek mellett az idei év fő programja az, hogy megteremtsük a munka és a magánélet egyensúlyát munkatársaink számára egy olyan piaci környezetben, ahol csupán plusz erőfeszítésekkel és túlmunkával lehet elérni a kitűzött céljainkat − hangsúlyozta Ács Tamás.