Összeomlott a Takarékbank netbankja - nem lehet kivenni a fizetéseket (reagált a bank)

A Takarékbank szerint sikeresen lezárult a fúziókat kísérő informatikai átállás. A netbank viszont a túlterheltség miatt erősen akadozik, így sokan nem férnek hozzá a fizetésükhöz.
Vég Márton, 2019. november 6. szerda, 11:25
Fotó: Napi.hu / Szakonyi Péter

"Tájékoztatjuk, hogy a Takarék Netbank működésében a fokozott használat következtében esetlegesen lassulás tapasztalható. Kérjük, hogy amennyiben nem tud belépni a rendszerbe, próbálja később újra! Köszönjük türelmét és megértését!" - olvasható a bank honlapján.

A Takarékbank közleménye szerint nem működik normálisan a pénzintézet netbankja. Az Index cikke szerint azt írták, hogy a csoportjukhoz tartozó 13 hitelintézet informatikai átállására nem sikerült rendesen felkészülniük. Amelyik ügyfelüknek elintéznivalója lenne, annak azt tanácsolják, hogy ne most akarja ezt csinálni, vagy menjen be a Takarékbank egyik fiókjába, azok még működnek. A bank szakértőinek az az álláspontja, hogy a bankszünnapok után túl sok ügyfelük akart bankolni, emiatt pedig túl lett terhelve a rendszerük.

A takarékbankos bankkártyák sem működnek. Az index olvasói közül volt, aki a benzinkúton került kellemetlenebb helyzetbe, más a fizetéséhez nem fér hozzá napok óta. Az információkért megadott telefonszámon is csak annyit lehet megtudni egy gépi hangtól, hogy rendszerproblémák léptek fel.

"A Takarék Csoporthoz tartozó 13 hitelintézet cégjogi egyesülésével párhuzamosan sikeresen lezárult a fúziókat kísérő informatikai átállás" - írták. Az ügyfelek számára számos előnnyel jár a takarékok egyesülése: a fejlesztési folyamat részeként, ütemezetten, egységesített, versenyképes termékeket vehetnek igénybe, a közös, modern informatikai rendszer pedig egyszerűsíti és gyorsítja a kiszolgálást.

Megszólalt a Takarékbank
A pénzintézet sajtóosztálya szerint nem felel meg a valóságnak az Index azon állítása, miszerint "a Takarékbank rendszere teljesen összeomlott". A rendszer használata közben egyes ügyfelek - az egyesülésben részt vett 13 hitelintézetből csupán a Takarék Kereskedelmi Bank volt ügyfeleinek egy része - valóban tapasztalhatnak átmeneti fennakadásokat. Ez az összes, közel 1,1 millió érintett ügyfélnek csupán töredéke, a Takarékbank új ügyfeleinek több mint 90 százaléka akadálytalanul tudja használni az internetes felületeket. Ezért az Index cikkében megfogalmazott állítás valótlan és félrevezető azzal együtt is, hogy a Takarékbank számára természetesen minden ügyfél zavartalan kiszolgálása kiemelt fontosságú.

Nem felel meg a valóságnak az sem, hogy az ügyfelek bankkártyája nem működik, vagy hogy nem lehet velük fizetni. A valóság ezzel szemben az, hogy a volt Takarék Kereskedelmi Bank által kibocsátott kártyák esetében az ügyfelek valóban csak az október 31-ei záróegyenlegük erejéig tudják a kártyájukat használni, feltéve, hogy átestek az MNB által hónapok óta szorgalmazott átvilágításon.

A Takarékbank szakemberei nagy erőkkel dolgoznak a fennakadások elhárításán, várhatóan néhány órán belül orvosolni fogják a hibákat.
Nem felel meg a valóságnak az Index azon állítása sem, miszerint a Takarékbank azt írta volna: a Takarék Csoporthoz tartozó 13 hitelintézet informatikai átállására "nem sikerült felkészülniük rendesen". Ilyen tartalmú közleményt a Takarékbank nem jelentetett meg. A Takarékbank csupán arra hívta fel ügyfelei figyelmét, hogy egy ilyen példátlan volumenű informatikai átállás kapcsán előfordulhatnak fennakadások. A Takarékbank egyébként valóban nagy erőkkel készült az átállást követő forgalomnövekedésre, de ilyen óriási volumenű leterheltséget a legpesszimistább prognózisok sem tartalmaztak.

Új magyar óriásbank született

Október 31-én a Takarék Kereskedelmi Bank Zrt., a 3A Takarékszövetkezet, a Békés Takarék Szövetkezet, a Centrál Takarék Szövetkezet, a Dél Takarék Szövetkezet, a Fókusz Takarékszövetkezet, a Hungária Takarék Takarékszövetkezet, a Korona Takarék Takarékszövetkezet, az M7 Takarék Szövetkezet, a Nyugat Takarék Szövetkezet, a Pátria Takarékszövetkezet és a Tiszántúli Takarék Takarékszövetkezet beolvadt a Takarékbank Zrt-be.

Így október 31-én a beolvadó hitelintézetek összes betét-, hitel- és számlaszerződése a létrejövő új, országos kereskedelmi bankhoz került, így november 1-től az összes ügyfél az új, univerzális bank ügyfelévé vált. Az ügyfeleknek az egyesüléssel kapcsolatban külön teendőjük nincs. Arra viszont oda kellett figyelniük, hogy november 4-én és 5-én az új Takarékbank Zrt. - az átállás zavartalan lebonyolítása érdekében - bankszünnapot tartott. Az első olyan nap, amikor banki ügyet tudnak intézni az ügyfelek november 6., tehát öt napon át voltak zárva a fiókok.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

nyomasek bobo, 2019.11.07 06:35

@ruler:


mindenhonnan, ahol a NER, vagy pénztáros lölö félék a tulajdonosok, menekülni!!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

ruler, 2019.11.06 15:58

Mindez a hülye ügyfelek miatt van (mint amilyen én is vagyok), hogy 5 nap kiesés után rászabadulnának a netbankra és intéznék az ügyeiket. Már ha beengedne, mert még csak azt sem. Erre tényleg nem lehet felkészülni, mert ki a fene számíthat rá? Ahogyan arra sem, hogy az ember mondjuk használná a kártyáját. Fene ezt a modern világot. Bár vernének nekünk körmöci aranypénzt, az kell a parasztnak, nem mindenféle netbankolás meg bankkártyázás.
Gondolom a felkészülés alapja a vidéki nyugdíjas ügyfelek tömege volt, aki havi egyszer bemene a fiókba oszt felmarkolja a kevéske nyugdíját. (Respekt nekik! Kedvelem Őket és csodálom az életbölcsességüket, és jól ki van tolva velük államilag egy végig gályázott élet után..)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

lauda, 2019.11.06 15:11

Sajnos nem először !!! Nyugodtan nevet válthatna ... GAGYI BANK !!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

ittott, 2019.11.06 12:01

Szégyen. Szégyen. szégyen.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html