Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Nem érdekli az embereket a bankoktól kapott díjkimutatás, pedig nem ártana átvizsgálni a papírokat. A Takarékbank ügyfelei például egészen meglepő díjtételeket találtak a kiküldött dokumentumban. A díjkimutatásokat minden hazai banknak január 31-ig kellett kiküldeniük az ügyfelek számára, és tartalmaznia kellett az összes olyan költséget, amely 2019. augusztusa és 2019 december 31. között a bankszámlát terhelte.

Ebben az időszakban történt a takarékok és az egykori FHB, később Takarék Kereskedelmi Bank integrálása a Takarékbankba 2019. október 31-én. Aznap  tizenegy takarékszövetkezet és két bank olvadt össze, ezzel befejeződött a takarékok integrációja. Valamennyi hitelintézet ügyfeleit, dolgozóit, teljes fiókhálózatát, betét- hitel- és szerződésállományait a Takarékbank vette át.

Kaotikus átállás

A folyamat nem volt sima, hiába tartott extra hosszú, öt napos banki szünetet az átállás idején a hitelintézet. A november 6-i nyitás után sokan panaszkodtak, hogy nem működik jól a rendszer. A hibalista hosszú volt, az Index felsorolása alapján az ügyfelek azt tapasztalták, hogy nem működnek automaták, elvesztek a megtakarítási számlák, "kölyökkártyaként" kezel egyes bankkártyákat a bank rendszere, egy forintos vásárlási limittel, a telefonos ügyfélszolgálata pedig nagyjából tehetetlenül állt a panaszok áradatával szemben.

Arról viszont sem az átállás előtt, sem utána nem volt szó, hogy a beolvasztott hitelintézetek ügyfeleitől számlanyitási díjat kérnek majd. A most kiküldött díjkimutatásokban viszont gyakran találkoznak az ügyfelek ilyen tétellel. Az összeg változatos, van, akinek több mint 3500 forintot, és volt akinek csak 924 forintot számolt fel a hitelintézet ezen a címen. A kliensek nem nyitottak új számlát, évek óta ügyfelek voltak már a csoport valamelyik tagintézményénél.

Bocsánat, tévedtünk

A telefonos ügyfélszolgálat ezúttal is tanácstalan volt. Azt állította az ügyintéző, hogy a számlanyitási díj később jóvá lett írva, de a netbankban ennek a jóváírásnak nem volt nyoma. Ezután azzal az ötlettel állt elő, hogy fáradjon be az ügyfél egy fiókba, ott hátha jobban ki tudják deríteni, miért kértek tőle számlanyitási díjat.

A Takarékbank azt állítja, nem volt számlavezetési díj, egyszerűen hibás kimutatást küldtek az ügyfeleknek. "Esetenként előfordulhat ügyfeleinknél, hogy a kimutatáson hibásan jelent meg az összeg elnevezése: nem számlanyitási, hanem számlavezetési díjról van szó, amelyet a bankszámla-szerződés alapján számolunk fel. Az egyedi esetekben előforduló elnevezési hibát a kimutatások kiküldése után észleltük, a hozzánk forduló ügyfeleinket tájékoztattuk erről, és ezúton is elnézésüket kérjük. A Takarékbank nem számolt fel számlanyitási díjat a vele egyesült pénzintézetek ügyfeleinek átvételekor tavaly novemberben" - közölték a Napi.hu-val.

A kimutatásokban ugyanakkor számlavezetési díj című tételek is szerepelnek a számlanyitási díjon felül, vagyis elég kaotikusnak tűnnek a dokumentumok, nem könnyű rajtuk kiigazodni.