Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Nem könnyű megoldani, hogy járványügyi zárlat alatt álló európai területről hazatérhessenek a panaszmentes magyar állampolgárságú munkavállalók. Bár a kormány a külképviseletek segítségével megszervezi, hogy nagyobb csoportok légi vagy közúti eszközzel utazzanak, azonban egy-egy kint maradt magyar esetében erre nincs mód. Felmerült az ötlet, hogy a kontinens útjait tízezerszámra járó kamionosok segíthetnének ilyen esetben.

A Magyar Nemzet megkérdezte a két meghatározó hazai fuvarozó-érdekképviseletet, hogy lehetséges lenne-e egy ilyen mentőakció. A válasz röviden: nem. Ennek pedig fuvarozói érdekvédelmi szervezetek szerint két oka van:

  • A ka­mion vezetőfülkéjében csak a fuvarfeladat végrehajtásával megbízott személyek tartózkodhatnak, hiszen tízmilliós rakományok biztonságáról van szó.
  • A sofőrnek nincs módja ellenőrizni, hogy az esetleg vele utazó személy fertőző-e.

Támadják a sofőröket

A kamionsofőrőket és családtagjaikat sokszor méltatlan támadás éri lakókörnyezetünkben, de az sem könnyíti meg a helyzetüket, hogy a vészhelyzet bevezetése óta többször változott a rájuk vonatkozó karantén-előírás.

Az utóbbi hetekben a felére csökkent a nemzetközi áruszállításban részt vevő nehéz-teherautók száma, így jelenleg 15-20 ezer magyar rendszámú jármű rója ­Európa útjait. A drasztikus, ötvenszázalékos forgalomzuhanás oka, hogy teljes iparágak álltak le, elsősorban az autógyárak és beszállítóik, így a gumiabroncs- vagy alkatrész-előállítók - mondta Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára.

A fuvarozók a kormányhoz fordultak segítségért, hiszen a kisebb cégeknek nincs tartalékuk.