Tarlós levelet írt Vitézynek: sok a piros és a buszsáv

Húsz pontban foglalta össze a fővárosi közlekedésre vonatkozó elvárásait a főpolgármester.
MTI, 2013. november 6. szerda, 17:39

Tarlós István főpolgármester Vitézy Dávidnak, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatójának írt nyílt levelében a javító intézkedések sürgős megtételét és a végrehajtásról való folyamatos tájékoztatást kérte.

Az elvárt intézkedések között szerepel, hogy a közlekedési ágazatok mindegyikének érdekeit arányosan kell figyelembe venni, s "bár megtartható a közösségi közlekedés viszonylagos prioritása, de az autós közlekedés indokolatlan ütemű és mértékű visszaszorítását meg kell szüntetni". A főpolgármester szerint "jelentős hatást kell elérni" a jelzőlámpaprogramok következetes újratervezésével, mert - mint írta - nyilvánvaló, hogy korábban, 1994 előtt még jól működő rendszereket vertek szét.

Sok a buszsáv

Tarlós István jelezte azt is: felül kell vizsgálni és meg kell szüntetni néhány indokolatlan vagy nagy közúti hátrányt jelentő buszsávot. Emellett szükségesnek tartja a Nagykörút közúti átbocsátóképességének növelését, főként az Árpád hídi forgalom korlátozásának idejére.

A kért intézkedések között szerepel, hogy folyamatosan felügyelni kell az Erzsébet hidat érintő és az Árpád hídi felújítási munkákat. A nyílt levél arra is kitért: az 1-es villamos felújítása eléri majd a Rákóczi híd térségét is, a munkát úgy kell ütemezni, hogy az Árpád híd forgalma zavartalan legyen.

A főpolgármester megjegyezte: felül kell vizsgálni, hogy a 4-es metró üzembe helyezése miatt milyen jelentős változások kellenek a fővárosi forgalomszervezés egészében.

A BKK vezérigazgatójának címzett levélben Tarlós István arról is írt, hogy hosszabb ideje jelzi már, hogy a társaság vezetésének közlekedésszervezési szemléletével nem ért egyet maradéktalanul. Mint írta, az autóforgalom csökkentése érdekében egyre nagyobb területre kiterjedő tiltásokat, csillapításokat vezettek be anélkül, hogy "a rég esedékes és 2010-ig elhanyagolt kapacitásnövelő intézkedések befejeződtek volna".

Sok a piros

Álláspontja szerint a problémákat fokozta az autóbuszsávok számának gyors növekedése, minden esetben a közúti közlekedés rovására, "nemritkán viszonylag kis mértékű közösségi előny érdekében nagyarányú közúti zavart okozva". A közúti forgalom visszaszorulását tovább növeli a jelzőlámpaprogramok "érthetetlen összehangolása", vagyis a "piroshullámok".

Tarlós István megjegyezte: a főváros közlekedési infrastruktúrája 20-30 éves lemaradásban van a fejlett nyugat-európai városokhoz viszonyítva, ezért a BKK nem teheti meg ugyanazokat a lépéseket, mint ma azok a városok, ugyanis bizonyos köztes lépéseket nem lehet kihagyni.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

hat106, 2013.11.07 07:43

Ilyen egy konstruktív együttműködés!:
Vitézy Dávid előkészíti Tarlós főpolgármesternek a dugó díj bevezetéséhez szükséges infrastruktúrát.

HaHaHa!
A napi.hu nem látja fától az erdőt.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

na4, 2013.11.07 06:21

Ez mind szép, és lehet, hogy szükség is van rá, csakhogy minden ilyen beavatkozás milliós/milliárdos költséggel jár, Pestnek meg van kb.500 milliárd Ft adóssága. No akkor miből?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

ZalanIvan, 2013.11.06 21:17

Vitézy meg szól az apjának, az szól Orbánnak, aki szól Tarlósnak, hogy szálljon le a rokonról. A lámpa meg marad úgy ahogy van.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rw, 2013.11.06 18:23

Tényleg übergáz, értelmetlen, szennyező, időrabló kaka, ami Budapesten forgalomirányítás címén megy. Jó sokáig tartott, hogy erre valaki rájöjjön városházán. Tarlós sem kapkodta el.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

meszi9, 2013.11.06 18:00

Az csak az egyik gond, hogy feleslegesen belassítják a forgalmat a piros lámpák. A másik, hogy néhány helyen életveszélyes helyzeteket okoznak. Ilyen csomópont például a XVIII.kerületi Szemere telepi vasúti átjáró. Az, hogy nem történt még tömegkatasztrófa, a hibás lámpák összehangolása miatt, ebben a kereszteződésben, csak a véletlen műve. A hibás irányítás, rendszeresen a vonatsínekre zárja az autó konvojt, ahol az Intercity is 80km/h-val közlekedik. Az autósok, hogy meneküljenek a vonat elől, rendszeresen áthajtanak a kereszteződés összes piros lámpáján.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html