Tarlós: megállapodás hiányában csak a városhatárig járhat a BKV

Tarlós István főpolgármester szerint ha nem születik megállapodás a budapesti közösségi közlekedés hosszú távú finanszírozásáról, elképzelhető, hogy a BKV csak a közigazgatási határokig biztosítja majd a szolgáltatását.
MTI-Eco, 2015. november 20. péntek, 12:28
Fotó: Napi.hu

A főváros kormánypárti vezetője pénteken, Budapesten tartott sajtótájékoztatóján hangsúlyozta, ez nem zsarolás, de be kell látnia mindenkinek, hogy csak annyi szolgáltatás rendelhető meg, amennyire fedezet van.

Tarlós István közölte, a Miniszterelnökséget vezető Lázár János által csütörtökön bejelentett, a BKV finanszírozására szánt 24 milliárd forintból hétfőig egy 22 milliárd forintos első részlet érkezik meg. A főpolgármester ezt "kis szépséghibának" nevezte, de kiemelte, bízik a hosszú távú megállapodásban.

Ehhez az államnak finanszíroznia kellene a BKV nem kötelezően vállalt feladataiból eredő, évente összesen mintegy 31 milliárd forintos kiadásait, amelyek az agglomerációs közlekedés biztosításából, valamint az állam által adott díjkedvezményekből erednek.

Nem műszaki hiba, hanem kettős emberi mulasztás okozta az egyik CAF-villamos november 9-i balesetét, így az érintett típusok szombattól ismét forgalomba állhatnak - közölte a főpolgármester.  A közlekedési hatóság közreműködésével készült szakértői vizsgálatra hivatkozva azt mondta, bebizonyosodott, hogy a CAF-villamosok fékrendszerének nincs konstrukciós hibája, a balesetet egy kikapcsolva felejtett berendezés okozta.

Tarlós István hangsúlyozta, a gyártó a hasonló esetek megelőzése érdekében egy olyan szoftverfrissítést hajt végre a járműveken, amely a jövőben jelzi a vezetőnek a szóban forgó berendezés működését.

 

 

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

megfigyelt, 2015.11.20 20:11

@Bulemia: Miről beszélsz kedves pesti.
Nagyon is élhető város lett Budapest itt a XII-ik és a II-ik kerűletben hatalmas jólét emelkedés következett be az egykulcsos adó bevezetéssel és a rezsi csökkentéssel.A 350 M2 es három állásos fütött garázsos ,fűtött uszodás és szaunás villa éves rezsije több mint 300 000 ft al csökkent a tulajdonos házaspár nettója az egykulcsossal havi 330 000 ft -al nőtt.Ez az igazi életszínvonal növekedés anélkül ,hogy bármi többletet kellett volna érte tenni.
2016 január 1-től PL.Polt Péter nejének a nettója az 1 %-os adócsökkenés miatt havi több mint 50 000 ft-al növekszik.
Nekem sincs panaszom mert három nyugdíjas igazgató barátommal minden szerdán ingyen utazva megyünk Paksra halászlét enni.
Az hogy vidéken az átlag dolgozóknak nem jut megfelelő élelemre a minimálbérből a rezsi és a gyógyszer kifizetése után az nem érdekli a kormánynak nevezett CSÜRHÉT.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

csavardi, 2015.11.20 14:53

De honnan veszi ez az ápolt , hogy az agglomeráció nem fizet a jegyért ?
Nekem a budaörsi 3 megálló kerül 4.800 Ft-ba , a budapesti összvonalas tízezerbe . Ezen felül a Budaörs jó sok millió forintot penget a BKV-nak.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Bulemia, 2015.11.20 14:19

@matyi2010:

Jól van, Mutyi - nem kell neked minden érteni.

A nem értésed és annak kifejezése nagyon fontos, mert te Emberek vagy...

És máris megvan az Emberek javasolta megoldás - a 25.000 Ft-os kombinált bérlet.

Mit tehet a mi szegény, gyenge kormányzatunk: követi az Emberek elgondolását.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

matyi2010, 2015.11.20 14:16

Nem értem miért nem lehet a budapesti közlekedési tarifákat összhangba hozni a vidéki tarifákkal.
Ha vidéken a szomszéd faluba egy egyvonalas bérlet 9000 ft, akkor egy budapesti összvonalas kombinált bérlet nyugodtan lehet 25 ezer ft.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Bulemia, 2015.11.20 12:42

Ez az első generációs falusi tahók bosszújának a része: Budapest, a "bűnoös város" ellehetetlenítése.

Szétvérik a bunkói, szétverik minden terét és utcáját, szétszüllesztik a közlekedését, megszűntetnék, ha rudnák - de nem tudják - a fontosabb részeit.

Jó lenne ezekene a selejten mocskokon már túljutni és a rombolásaik helyét betölteni újra, hogy ne egy betontenger, hanem élhető város legyen Budapest.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html