Feltápászkodik a taxispiac

Augusztusra jelentősen nőtt a Bolt utasforgalma Magyarországon, ami a személyszállítási piac lassú normalizálódásának a jele, bár még nem érte el a járvány előtti szintet. A turisták még mindig hiányoznak, de a magyarok többet utaznak taxival - közölte a négy éve jelen lévő társaság, amely már étel-házhozszállítással, valamint kerékpár- és rollermegosztással is foglalkozik.
Szabó Dániel, 2020. augusztus 27. csütörtök, 09:56
Fotó: Napi.hu

A koronavírus-járvány okozta korlátozások, a turizmus jelentős visszaesése, illetve a járvány utáni gazdasági recesszió komoly kihívások elé állította a Bolt személyszállítási szolgáltatását is. Tavasszal a forgalom töredékére, a járvány előtti szint kevesebb mint 30 százalékára esett vissza Magyarországon. Azóta a forgalom lassú növekedésnek indult, de még augusztusban sem tudott teljesen visszarendeződni az ilyenkor szokásos szintre. Ugyanakkor az utazóközönség jelentősen megváltozott: a külföldi utazók száma még mindig elhanyagolható, míg a magyarok érzékelhetően többet taxiznak - áll a közleményben.

A Bolt továbbra is szigorú biztonsági intézkedéseket alkalmaz: fokozott higiéniai feltételeknek kell megfelelnie mind az autóknak, mind a sofőröknek, melyeket folyamatosan ellenőriznek. A sofőröknek kötelező a maszk használata, az utasoknak javasolják a hátsó ülésen való utazást és maszk viselést. A Bolt Food futárok pedig érintkezésmentesen szállítják házhoz a rendelt ételeket.

A társaság egyébként idén augusztusban ünnepelte negyedik születésnapját Magyarországon:  az akkor még Taxify néven futó alkalmazás, és ezzel vette kezdetét a mai nevén Bolt magyarországi története. A 20 autóval induló Bolt flottája mára több mint ötvenszeresére bővült, és tavaly óta Budapest mellett Debrecenben is elérhető.

Ráadásul a járvány miatt már nemcsak személyszállítással, hanem étel-házhozszállítás területén is megjelentek: áprilisban indult a Bolt Food, az alkalmazást letöltők száma azóta megötszöröződött. Valamint a járvány okozta gazdasági kihívásokra és a megváltozott fogyasztói szokásokra reagálva idén nyáron Európa-szerte 40 városban vezette be mikromobilitási szolgáltatásait: roller- és kerékpármegosztással lépett piacra. Ezzel az utazásszervező és utazásmegosztó szolgáltatók között egyedüliként olyan platformot hozott létre, amelyben az utasszállító, roller- és kerékpármegosztó szolgáltatás egy és ugyanazon applikációval vehető igénybe.

A Bolt piaci értéke elérte az 1,7 milliárd eurót augusztusban, jelenleg Európa vezető utasszállítója, nemzetközi szinten több mint 30 ország több mint 100 városában van jelen.

HOZZÁSZÓLÁSOK