Meglepetés a magyar Tescótól

Miközben az anyacég jelentős forgalom- és nyereségnövekedést ért el, a magyar Tescónál csökkent a forgalom. A régiós leányok össznyeresége viszont jelentősen nőtt.
Csernátony Csaba, 2019. április 10. szerda, 13:01
Fotó: Napi.hu

Elég jól szerepelt a Tesco-csoport a februárban zárult üzleti évében, a kivételes tételek előtt számolt csoportszintű működési eredmény 34 százalékkal 2,206 milliárd fontra - 823 milliárd forintra - emelkedett az egy évvel korábbi 1,646 milliárd fontról. A csoportszintű értékesítés a 2017-2018-ban mért 51 milliárd fontról 11,5 százalékkal 56,9 milliárd fontra nőtt.

A részletes beszámolóban szerepelnek a több mint 200 bolttal rendelkező magyar leányvállalat bevételei. A magyar Tesco a februárban zárult pénzügyi évben összesen nettó 574 milliárd forintos árbevételt ért el, ami némileg elmarad az előző üzleti évben elért 577 milliárd forinttól. Ez azt jelenti, hogy forintban számolva fél százalékkal mérséklődött a magyarországi Tesco bevétele. A magyar leánynál rosszabbul járt a lengyelországi Tesco, a nettó árbevétel ott közel 10 százalékkal 9,6 milliárd zlotyra csökkent. Szintén csökkent a szlovák Tesco forgalma: 2 százalékkal 1,375 milliárd euróra. A csehországi Tesco-lány árbevétele 1 százalékkal 43,34 milliárd koronára csökkent.

Bár a kelet-európai leánycégeknél csökkent forgalom, az összesített nyereségük növekedett egyszeri tételek 186 millió fontra (70 milliárd forint), azaz 56 százalékkal nőtt. A cég kommentárja szerint az eredménynövekedés részben annak köszönhető, hogy a kevésbé jövedelmező termékek forgalmazását visszafogta a cég, emellett a régióban csökkentette a cég a működési költségeket és kevesebbszer változtatott ára a cég. A lengyel piacon pedig a racionalizálás keretében 62 üzletet zárt be a boltlánc.

HOZZÁSZÓLÁSOK