A Közbeszerzési Értesítőben ezek az adatok nem szerepelnek, csak a Magyar Országos Közjegyzői Kamara rendszerében láthatók. Ligeti Miklós, a Transparency International Magyarország jogi igazgatója szerint akár kartellgyanút is felvethetnek az ilyen alvállalkozói megállapodások, mivel állandóan csak ugyanaz a négy-öt cég nyeri a közbeszerzéseket. Emiatt látja úgy, az ilyen ügyekben nemcsak a kartellhatóságnak, de a rendőrségnek is lenne teendője - írja szerdai számában a Magyar Nemzet.

Közös jellemzőjük még ezeknek az eseteknek, hogy Mészáros cégei a tenderek fedezetéül milliárdos banki hiteleket vettek fel. A lap három, összesen 150 milliárd forintból finanszírozott projektet vizsgált meg közelebbről: a dél-balatoni, a Budapest-Esztergom és a Kelenföld-Százhalombatta közötti vasúti pályák felújításai. Mindegyik beruházásban feltűnik az egykori gázszerelő, felcsúti polgármester egy-egy cége fő- vagy alvállalkozóként. A beruházásokról és az érintett cégek hiteleiről bővebben a napilapban lehet olvasni.

Mindezek bizonyítják, hogy a 2010 óta felfutó új arisztokrácia és a hozzájuk kötődő cégek könnyedén belesimultak a vasút- és útépítési közbeszerzések eleve átláthatatlan és kartellgyanús világába - fejtette ki véleményét a lapnak Ligeti Miklós. Úgy gondolja, a feltárt esetekben a kartellgyanú a közpénzekért folyó versenyt is torzítja, ami egyszersmind bűncselekmény.

Mészáros Lőrinc a Napi.hu kiadásába megjelenő A 100 leggazdagabb 2017 friss listája szerint 120 milliárd forintos becsült vagyonnal az ötödik legmódosabb magyarnak számít - ráadásul az ő vagyona nőtt abszolút és relatív mértékben is a legtöbbet az utóbbi egy esztendőben az élmezőnyben.