Több a panasz a pénzintézetekre

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) adatai szerint január közepéig nagyjából 6200 ügyfél élt a kormány és a kereskedelmi bankok között novemberben a devizahitelesek megsegítésére született megállapodás adta lehetőségekkel.
Nagy László Nándor, 2009. február 5. csütörtök, 09:03

Közülük mintegy 1200 ügyfél jelezte igényét banki hitele futamidejének díjmentes meghosszabbítására, esetleg türelmi idő biztosítására. Devizahitelének előtörlesztését mintegy 4100 adós kezdeményezte, míg forint alapúvá történő átalakítást mintegy 900 ügyfél kérelmezett.

Miután a kormány a megállapodás meghosszabbítását kezdeményezte (s már más bankok is csatlakoztak a megállapodáshoz), ezért a PSZÁF további szerződésmódosításokkal számol. A felügyelet arra számít, hogy az ügyfelek panaszt fognak tenni, ha úgy vélik, hogy a pénzügyi intézmény ugyan nem sértette meg a jogszabályokat, ám nem tartja be a megállapodást.

A PSZÁF egyébként már most is érzi, hogy megnövekedett a pénzügyi intézményekkel kapcsolatos panaszok száma. Épp ezért a panaszkezelés, az ügyfélszolgálat megerősítéséről döntött. A felügyelet az eddigi gyakorlatát kiegészítve, panaszelemzéseit kibővíti azzal, hogy elemezni fogja a megállapodás be nem tartására vonatkozó megkeresések megoszlását, főbb jellemzőit, és erről a megállapodás aláíróit külön is tájékoztatja.

A PSZÁF fontosnak tartja arra is felhívni a figyelmet, hogy a jogvitákat az ügyfeleknek nem feltétlenül kell bíróságok előtt rendezni, az ügyfeleknek lehetőségük van ügyükkel békéltető testülethez fordulni, amely megkísérli, hogy egyezséget hozzon létre a panaszos és a pénzügyi szervezet között. A PSZÁF a 2009. év során a bírságként befolyó összegek egy részét a békéltető testületek munkájának megerősítésére fordítja - szól a felügyeleti közlemény.

HOZZÁSZÓLÁSOK