Miután a kormány a megállapodás meghosszabbítását kezdeményezte (s már más bankok is csatlakoztak a megállapodáshoz), ezért a PSZÁF további szerződésmódosításokkal számol. A felügyelet arra számít, hogy az ügyfelek panaszt fognak tenni, ha úgy vélik, hogy a pénzügyi intézmény ugyan nem sértette meg a jogszabályokat, ám nem tartja be a megállapodást.
A PSZÁF egyébként már most is érzi, hogy megnövekedett a pénzügyi intézményekkel kapcsolatos panaszok száma. Épp ezért a panaszkezelés, az ügyfélszolgálat megerősítéséről döntött. A felügyelet az eddigi gyakorlatát kiegészítve, panaszelemzéseit kibővíti azzal, hogy elemezni fogja a megállapodás be nem tartására vonatkozó megkeresések megoszlását, főbb jellemzőit, és erről a megállapodás aláíróit külön is tájékoztatja.
A PSZÁF fontosnak tartja arra is felhívni a figyelmet, hogy a jogvitákat az ügyfeleknek nem feltétlenül kell bíróságok előtt rendezni, az ügyfeleknek lehetőségük van ügyükkel békéltető testülethez fordulni, amely megkísérli, hogy egyezséget hozzon létre a panaszos és a pénzügyi szervezet között. A PSZÁF a 2009. év során a bírságként befolyó összegek egy részét a békéltető testületek munkájának megerősítésére fordítja – szól a felügyeleti közlemény.