Több magyar fizet a tévéelőfizetésért

A magyar tévénézők közül mintegy 900 ezer háztartás tető- vagy szobaantennával fogható televíziós adásokat néz. A szolgáltatók közül előretört a Digi.
NAPI, 2013. február 19. kedd, 15:52
Fotó: Napi.hu

A műsorterjesztők előfizetőinek 63,2 százaléka vett igénybe digitális televíziós szolgáltatásokat 2012 decemberében. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) televíziós piacról szóló, havonta közzétett gyorsjelentése a Magyar Telekom, az Invitel, a UPC Magyarország, a Digi, a Pr-Telecom, a Tarr Kft., a ViDaNet Zrt., a Parisat Kft., a Hello HD Kft., a UPC DTH S.à.r.l. és az Antenna Hungária Zrt. önkéntes adatszolgáltatása alapján összegzi a legfrissebb információkat.

Az NMHH havi televíziós gyorsjelentése az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 88 százalékát fedi le. A megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban több mint 3,2 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 900 ezer háztartás túlnyomó zömében a tető- vagy szobaantennával fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású adásokat néznek. A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók december végén 2,908 millió előfizetést tartottak nyilván.

A fenti műsorterjesztők előfizetőinek 63,2 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat tavaly az utolsó hónapban. A digitális előfizetéseken belül decemberben 820 ezerről 836 ezerre (28,4 százalékról 28,7 százalékra) nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (jellemzően műholdas) szolgáltatást 918 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 83 ezer előfizetője volt a hónap végén. A vezeték nélküli előfizetések részesedése decemberben 34,4 százalékra emelkedett, míg az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 36,8 százalékra csökkent.

A Digi már második a teljes piacon

A teljes becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető; részesedése 26,7 százalék. Második a Digi, amelynek piaci részesedése 23,2 százalék, a harmadik a Magyar Telekom 22,9 százalékkal.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások - kábeltelevízió és IPTV - piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma decemberben 1,907 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,082 millióról 1,071 millióra csökkent.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 27,8 százalék, második helyen a Magyar Telekom van 20,2 százalékkal, ezt követi a Digi 17,7 százalékkal. míg negyedik a sorban a több száz - a gyorsjelentésben nem szereplő - kisebb szolgáltató együttes részesedése 16,3 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető Digi részesedése 35,6 százalék, majd a Magyar Telekom következik 29,1 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése pedig 24,3 százalék.

HOZZÁSZÓLÁSOK