Több mint 300 milliárdot nyert a Közgép

Egyéni győztesként 29,8 milliárd, partnereivel pedig összesen több mint 328 milliárd forintnyi állami megrendelést tudhatott magáénak 2013-ban a Fidesz egykori pártpénztárnoka által tulajdonolt Közgép – és ebben még nincsenek benne a Közgép különböző leányvállalatai és Simicska egyéb érdekeltségei. A Közbeszerzési Értesítő adataiból azonban egyéb érdekes összefüggések is kiderülnek - írta a K-Monitor blogja.
Napi.hu, 2014. január 9. csütörtök, 13:41
Fotó: Napi.hu

Partnereivel összesen nagyjából 358 milliárd forintnyi állami megrendelést nyert el közbeszerzésen a Közgép csak tavaly. Természetesen fontos megjegyezni, hogy a személyi összefonódások és a letagadhatatlan fideszes kapcsolat mellett sem tekinthető ez az összeg egy az egyben az a Simicska-érdekeltség nyereségének, hiszen a munkák végrehajtása meglehetősen drága biznisz. Egyébként osztalékként bő 3 milliárd forintot vettek ki a cégből tavaly és tavalyelőtt is - írja a K-Monitor blogja.

A Közgép Zrt. megrendeléseinek egy igen jelentős részét két forrásból szerzi. A fő megrendelő a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt, amely egyedül biztosítja a Közgép közbeszerzéseinek 2/3-át. Krédójuk szerint "feladatainkat költséghatékonyan végezzük, megteremtve mindenki számára az európai színvonalú közlekedés lehetőségét." Szintén komoly bevételt hozott a Közgép számára a Magyar Közút Zrt - itt érdemes azonban megjegyezni, hogy a Magyar Közút Zrt-től kapott megrendelések egy jelentős része egy régebbi keretszerződés lehívásából származik. Emellett az is látszik, hogy a Közgép egyre komolyabb szereplő hulladékgazdálkodással kapcsolatos beruházásokban.

A beszerzések listája itt megtekinthető.

Nem nagyon akad versenytárs

Mivel a Közgépnek vélhetően önmagában nincsen megfelelő kapacitása ahhoz, hogy ekkora megrendeléseket teljesítsen, a megbízásokat többségében konzorciumban nyerte el. Nemcsak az összegek nagyságrendje érdekes a történetben, hanem az is, hogy az építőiparban egyébként meglehetősen ínséges időkben is alig indult el valaki a Közgép ellenében. A cég és partnerei által megnyert 74 közbeszerzési eljárásból 41 esetben nem volt másik ajánlattevő, 23 esetben egy, 10 esetben pedig két ellenfelet kellett a Közgép-csoportnak legyőznie.

A Közgép üzleti partnerei közül legtöbbször a közbeszerzéseken egyedüli indulóként is meglehetősen eredményesen szereplő, osztrák tulajdonú Swietelskyvel nyert közbeszerzést, összesen 32 alkalommal. Simicska cégének "második legjobb barátja" az Euroaszfalt Kft (27 közös pályázat), harmadik helyre pedig a Strabag futott be 17 sikeres együttműködés révén. A Közgép állandó partnerének még a Magyar Aszfalt Kft. tekinthető. Futottak még: a Colas Hungária és az A-Híd Építő 3-3 sikeres közös pályázattal. Érdekes, hogy azon konzorciumok ellen, amelynek a Közgép tagja, rendszeresen veszítenek a Közgép partnerei - a Strabag például hat tendert is elbukott Simicskáékkal szemben. Mindez legalábbis felvetheti valamiféle előzetes megállapodás lehetőségét.

Összességében tehát 2013-ban is sikeres évet zárt Orbán Viktor miniszterelnök egykori kollégiumi és katonatársa - írta a K-Monitor blogja Simicska Lajosról, illetve az érdekeltéséről.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

oreghalasz, 2014.01.12 15:47

@Bhole: Te Narancsos Faszi!
Mielőtt hülyeségeket firkálsz tájékozódj!!!
2001-ben a 8 as Székesfehérvár-t elkerülő szakaszán a FIDESZ akkori CSÓKOS vállalata 42%-al drágábban nyerte a munkát a második helyezett külföldi útépítő vállalattól. Akkor kezdődött a szabad rablás. Békében egy eredményes közbeszerzési verseny elbírálásához HÁROM érvényes pályázat kellett,ebben az időben a GHV sok kartellezést fedezett fel és több milliárdos bírságokat szabott ki az útépítő vállalatokra. A jelenlegi RABLÓBANDA ennek vette elejét a közbeszerzési törvény módosításával, 150 milliós munkáig elég a három CSÓKOS vállalat meghívása, a nagy munkáknál pedig elég egy érvényes ajánlat/KÖZGÉP/ a sikeres eredmény hirdetéshez. Faszikám a szabad lopást törvényesítették. Számold már össze az országban lévő keverőtelepeket amik a KÖZGÉP tulajdona és arányosítsd a megnyert munkákhoz.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rigolya, 2014.01.10 09:14

@Bhole: "Mivel a Közgépnek vélhetően önmagában nincsen megfelelő kapacitása ahhoz, hogy ekkora megrendeléseket teljesítsen, a megbízásokat többségében konzorciumban nyerte el. "

Tehát úgy nyer, hogy csak bezsebeli a pénz egy részét...

Hogy is van ez?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

ZalanIvan, 2014.01.10 08:37

@lauda: Higgye el, nem én nézem magát hülyének.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

lauda, 2014.01.10 06:59

@ZalanIvan: Már mindha írtam volna, nagyon élsz a jogoddal!!!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Bhole, 2014.01.10 03:27

@Bhole: A cikk címe sem igaz.
A 300 mlrd sok cég között oszlott meg.
A libsik már megint leégtek a hazugságaikkal. Megérdemelnének egy hitelrontási pert.
Bár már úgy lejáratták magukat, hogy úgyse veszi őket senki komolyan.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html