A magyar kiskereskedelmi teapiacon értékben 10 százalékkal nőtt a forgalom 2008 augusztus-2009 júliusban, az előző hasonló időszakhoz képest. Így az éves piac mérete immár közel 12 milliárd forint. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat. Mennyiségileg a forgalom 3 százalékkal nőtt egyik évről a másikra, és meghaladja az évi 1600 tonnát. Egyre keresettebbek a filteres gyógyteák. Piaci részesedésük értékben 23 százalékról 25-re nőtt 2008 augusztus-2009 júliusban. Ugyanakkor a filteres fekete tea részaránya 23-ról 21 százalékra csökkent. A gyümölcsízű fekete tea mutatója, szintén filteres kiszerelésben stabilan 21 százalék. A filteres valódi gyümölcs tea piacrésze 15-ről 17 százalékra emelkedett. Az átlagárak a négy legkeresettebb tea szegmensben 4-14 százalék között bizonyultak magasabbnak június-júliusban, mint a tavalyi hasonló periódusban. Legintenzívebben 2009. április-júliusban mentek fel az árak, de nem az áfa növelése miatt. Az értékben mért forgalom alapján legnagyobb szegmens, a gyógytea mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 4 százalékkal emelkedett: A tavaly június-júliusi, kilogrammonként 8578 forintról idén a hasonló periódusban 8936-ra. A teánál is teret nyertek a kereskedelmi márkák. Részarányuk a teljes forgalomból a tavaly június-júliusi 15 százalékról az idei hasonló periódusban 17 százalékra változott. A tea kiskereskedelmi eladásában a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres üzletek pozíciója erősödött. Piaci részesedésüket - mennyiségben - 29 százalékról 32-re növelték.