Új jegyrendszert épít a MÁV és a Volánbusz

Mérföldkőhöz érkezett a közösségi közlekedés szervezése, de hosszabb folyamat lesz az egységes jegyrendszer és a teljes tarifaközösség kialakítása a vasúti és a buszos közlekedésben. Egyszerűbb, átláthatóbb, fenntarthatóbb lesz a díjszabási rendszer - mondta Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója az MTI-nek adott interjúban.
Csernátony Csaba, 2020. július 17. péntek, 07:22
Fotó: Napi.hu

Július 15-től a Volánbusz irányítása a MÁV-hoz került, ez Homolya Róbert a vasúttársaság vezetője szerint hatalmas lehetőség és felelősség, mert az egységes stratégiai irányítás több mint 55 ezer munkavállalót érint, és magában foglalja a teljes közösségi vasúti és közúti személyszállítást. A MÁV-járatokon évente 140 millióan, a Volánbusszal pedig több mint 400 millióan utaznak.

Beszélt arról is, hogy a kormányzati politikában a közösségi közlekedés gerince a vasút lett és azonosítani kell azokat a szinergiákat, amelyekkel azonnali hatékonyságnövelést tudnak elérni. A legfontosabb, hogy az utasok érezzék ennek a hatását - mondta, példaként említve az egységes menetrend kialakítását. A vasúti és a buszos menetrend egységesítése érdekében történtek lépések, azonban ez hosszabb folyamat lesz. "Az, hogy minden szinergiát megtaláljunk, és minden párhuzamot megszüntessünk, évek kérdése" - tette hozzá.

Homolya Róbert szerint a kiemelt feladatok között lesz:

  • az egységes jegy- és bérletértékesítési rendszer, valamint felület kialakítása;
  • a végső cél a teljes tarifaközösség létrehozása, teljesen új lesz a magyar közösségi közlekedésben az, hogy egyfajta bérlettel, illetve jeggyel valamennyi állam által finanszírozott közösségi közlekedési eszközön lehet majd utazni;
  • a tervek szerint kiépítik az egységes forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszert is.

A határidőkről azt mondta, hogy a teljes menetrendi integráció, illetve a párhuzamosságok megszüntetése "nem egy-két éves feladat". Ehhez az utasáramlásokat kell elemezni, rendezni, és átszállási pontokat kijelölni, hogy az utasoknak az átalakítás, a párhuzamosságok megszüntetése a legkevesebb kényelmetlenséget jelentse - összegezte Homolya Róbert.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

csodacsampi, 2020.07.18 07:38

Amit viszont szinte azonnal be tudnak vezetni,az a másfél-kétórás,előre tervezett késési idő,amit minden buszsofőrnek(nem csak a mozdonyvezetőknek) is be kell tartani,az utasok érdekében....!!!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

gondolkoggyunk, 2020.07.17 22:15

Látom a jövőt: habár egy korszerű digitális jegyrendszert ki lehetne alakítani úgy is, hogy az összes okostelefonon már most rajta lévő alkalmazások segítségével működjön, ennek ellenére a zseniális fejlesztők ki fognak fejleszteni egy egyedi mobilalkalmazást (mindössze egy milliárd forintért ;), amit aztán a potenciális ügyfelek nagy része nem fog feltelepíteni a telefonjára, vagy azért, mert nem ért ilyen szinten a számítástechnikához, vagy azért, mert magas szinten ért a számítástechnikai biztonsághoz. Tehát létre fog jönni egy korszerű rendszer, amiből ki lesz zárva a felhasználók nagy része, akik emiatt továbbra is a jegypénztáraknál fognak sorban állni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Pistapapi, 2020.07.17 17:51

ha már egységes lesz a tarifa, akkor lehetőség nyílhatna, hogy a buszra szállva megvegyem a vonatjegayet is? magyarul Bivalytosznádon felészállok a buszra és kérek egy jegyet Buudapestig? Vagyis bivalytosznád és bivalybaccnád külső közt busszal , onnan vonattal, vagyis IC-vel (ha megáll ott) menjek tovább kihagyva a vasúti jegyváltás örömeit? A buszvezető/Kalauz adna a buszon jegyet a vonatra is?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Sorathul, 2020.07.17 11:12

@Tamtam:
"Szóval nem távlatokban kéne gondolkodni, hanem a jelenlegit kellene rendbe tenni."
Egyet értek. A probléma ezzel is csak az, mit a közutakkal. Mindenki újat akar, nem a meglévőt rendbe rakni.
"a vezető nem hordja az arcmaszkot, ezért az utast sem érdekli"
Majd megnézik magukat, a "véletlen" beesik egy rendőri ellenőrzés.
Úgy tűnik ugyanis, hogy ez lett az új közkedvelt pénzbehajtási módszer. A min. 50.000 Ft/fő büntetés + üzemeltetői büntetés majd ráveszi az embereket.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Tamtam, 2020.07.17 11:07

Nem tudom eldönteni, hogy a buszsofőrt sajnáljam, vagy magamat. Káosz van, és a tájékoztatás is gyenge. Van amelyik busz - nem helyi - bejárja a fél várost, mire a pályaudvarra érkezik. Aztán előbb indul, mint a menetidő, vagy előzi a korábban indulót. Szóval nem távlatokban kéne gondolkodni, hanem a jelenlegit kellene rendbe tenni. Arról nem is beszélve, a vezető nem hordja az arcmaszkot, ezért az utast sem érdekli.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html