Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Egyre csökken azok aránya, akik márkaszervizben javíttatják autójukat, számuk már 2008 óta mérséklődik és két évvel ezelőtt már a lakosság 78 százaléka független műhelyekben javíttatta autóját.

Ez annak tükrében nem meglepő, hogy a magyar autópark átlagéletkora nagyon magas, közel 15 év, a márkaszervizek pedig leginkább az 5 évnél fiatalabb autók tulajdonosai körében népszerűek. A 11 és 20 év közötti kocsiknak már csak mintegy 10 százaléka jár márkaszervizbe - derült ki egy felmérésből, amelyet a Medián végzett a Bosch megbízásából.

Valóban drágábbak a márkaszervizek?

A TotálKártörténet-lekérdezés adatszolgáltató partnere egy fiktív kárjavításra vonatkozó munkadíj-kalkulációt bocsátott rendelkezésünkre, amely alapján a következők derülnek ki:

  • A márkaszervizek valóban lényegesen magasabb munkadíjat számolnak el, átlagosan 25 százalékkal kerülnek többe.
  • Márkánként nagyok az eltérések a prémiumgyártók márkaszervizeinek vastagon fog a ceruzájuk a munkadíjaknál is.
  • Az itthon ritka márkák esetében előfordul, hogy a független szerviz kéri a magasabb összeget vagy alig van különbség. Ez az ára annak, hogy nehezebben férnek hozzá az alkatrészekhez, szoftverekhez, vagy nincs nagy rutinjuk a márkával kapcsolatban.
  • Vannak kivételek, amelyek ebben az esetben gyengítik a szabályt.

Van négy, nem túl gyakori márka: az Infiniti, a DS (a Citroën prémium almárkája), a Porsche és a Jaguar, ahol vagy olcsóbb a márkaszerviz munkadíja, vagy a különbség minimális.

Ebbe a csoportba sorolható még a Land Rover is, amelynél a szakszerviz munkadíja "csak" 12 százalékkal magasabb, mint a függetleneké, ez pedig szokatlan a prémium szegmensben.

Mi az a TotálKár?

Ha a kiszemelt autója balesetes volt az utóbbi 20 évben, és javították idehaza, vagy legalábbis kellett volna, a TotálKártörténet-lekérdezéssel szinte biztosan megtalálja. Az alap lekérdezés ingyenes. Ha nincs kártörténeti adatunk, nem kell fizetnie. A részletesebb gépjárműkár-kalkulációs adatok lekérése 3990 Ft. Kipróbálná? Kattintson ide!

A tömeggyártók többségénél 16-30 százalékos a különbség vagyis ennyivel magasabbak a márkaszerviz-munkadíjak azonban itt is vannak kivételek: a Nissan és a Peugeot esetében csak 6-7 százalékkal drágábbak, míg a Kiánál és a Toyotánál 33-35 százalékos a differencia.

A prémiummárkák 30 százaléktól indulnak, ennyi a különbség az Audinál, a Mercedesnél 36, a BMW-nél pedig 46 százalék. A Lexus- és a Volvo-szervizek 54-55 százalékkal kérnek többet, mint a függetlenek, ezzel a számmal pedig abszolút csúcstartók a márkák között.

Ide ékelődött be kakukktojásként a dél-koerai SsangYong, amelynél a szakszervizek 46 százalékkal kérnek többet egy javításért.

A márka- és a független szervizek munkadíjának eltérése
GyártmányEltérés mértéke
Infiniti-21,64%
DS-14,53%
Porsche3,74%
Januar5,86%
Nissan5,88%
Peugeot7,48%
Land Rover12,14%
Suzuki16,37%
Lada16,48%
Honda16,60%
Citroën18,02%
Hyundai18,44%
Ford20,06%
Volkswagen21,94%
Opel25,23%
Seat25,61%
Dacia26,61%
Mitsubishi28,32%
Skoda28,51%
Renault28,55%
Mazda29,01%
Subaru29,18%
Fiat30,28%
Audi30,38%
Alfa Romeo31,21%
Toyota33,14%
Kia35,21%
Mercedes36,09%
Smart39,11%
Chrysler/Jeep41,63%
BMW45,93%
SsangYong46,48%
Mini49,02%
Lexus54,49%
Volvo54,74%
Átlag25,02%
Forrás: TotálKártörténet