Tovább szorítják a prést az oroszok

Ki kell forgatnia a zsebeit Budapestnek, ha teljesíteni akarja az M3-as metró kocsijait szállító orosz cég igényeit. A vállalat előbb szállítana, amiért előbb kellene fizetni, ami abból térülhet meg, hogy a szerelvények élettartama a korábban vállaltnál hosszabb lehet.
Napi.hu, 2016. június 9. csütörtök, 08:59

Újabb közvetett bizonyíték támasztja alá azt a spekulációt, miszerint az orosz Metrowagonmash nem felújítja a budapesti hármas metró szerelvényeit, hanem újakat szállít helyettük - derül ki a Népszabadság cikkéből. A vállalat ugyanis azt kéri a Fővárosi Közgyűléstől, hogy gyorsítsák fel a szerződés teljesítését, márpedig a felújítás időigénye miatt ez illogikus lépésnek látszik.

Az orosz fél 34 helyett 33 hónap alatt teljesítené vállalását, ezen belül idén egy prototípus helyett hármat szállítana. A szerelvények élettartamát 25-ről 30 évre emelnék, ami csupán 27 millió forint pluszköltséget okoz, miközben a BKV szerint az élettartam-növekedés tízmilliárdos többletet jelent.

A változtatás miatt azonban idén például 298 millió forint helyett 5,6 milliárd forintot kellene fizetnie a Budapestnek, majd jövőre 37,8 milliárdot, 2018-ban pedig 24,6 milliárdot. Ha ez teljesítést előrehozzák, akkor a Metowagonmashsal kötött szerződés minden eleme megváltozik. (Korábban a műszaki paramétereket írták át.) A közgyűlés egyébként elhalasztotta a döntést az M3-as felújításáról.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK