Új szereplő tűnt fel az állami reklámkampányokban - egy vendéglős is nyer vele

A Magyar Turisztikai Ügynökség tavaly alapított cége egy tízmilliárdos és egy hatmilliárdos keretmegállapodást kötött turisztikai kampányok lebonyolítására. A hatmilliárdos munkát egy új szereplő, a Mediator Group Reklámügynökség Kft. nyerte el, amelynek novemberben lett új résztulajdonosa egy vendéglátós szakember személyében.
Domokos Erika, 2019. július 19. péntek, 19:11
Fotó: Youtube - MTÜ

A Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. tavaly májusban alapított kommunikációs vállalkozása, a Turisztikai Marketingkommunikációs Ügynökség Nonprofit Zrt. (TMÜ) nevében bonyolított le újabb, ezúttal nettó hatmilliárd forint keretösszegű közbeszerzési eljárást a Nemzeti Kommunikációs Hivatal - derül ki az uniós közbeszerzési értesítőből (TED).

"Magyarország, a csodák forrása"

A TMÜ az eljárás eredményeként a turisztikai márkaépítési tevékenysége keretében évi hat külföldi és három belföldi kampányának komplex kommunikációs ügynökségi feladatait bízta - a nagy állami kommunikációs közbeszerzéseken eddig ismeretlen - budapesti székhelyű vállalkozásra, a Mediator Group Reklámügynökség Kft.-re. A céggel július elején egy évre és hatmilliárd forintra kötöttek keretmegállapodást, ez azonban még kétszer, alkalmanként egy évre meghosszabbítható. (A Mediator Group ajánlatában nem jelölt meg alvállalkozót, aki segítene neki a szerződés teljesítésében.)

Vendéglátós szállt be a reklámügynökségbe
A cégadatok szerint a Mediator Groupnak tavaly novemberig három magánszemély volt egyharmad-egyharmad arányban a tulajdonosa (Bíró Attila, Poós Péter, Molnár Tivadar). Majd a jegyzett tőkét 3 millióról 6 millió forintra emelték és beszállt a cégbe a pályafutását a Gundel étteremben kezdő, vendéglátóipari tapasztalatokkal és érdekeltségekkel rendelkező Dallos Ferenc (All In Delicates, TG Piccolino, MészárSteak, aki egyebek mellett a békéscsabai kolbászfesztiválon is zsűrizik és szakmai tanácsokkal segíti a Szeged-Csanádi Egyházmegye Dóm téri Katedrális éttermének üzemeltetését) egyik vállalkozása, a 2018 novemberében alapított Completus Service Zrt. is. (Hogy mekkora üzletrészt vásárolt, nem derül ki a Cégközlönyből.) A Mediator Group tavaly másfél milliárd forintos nettó árbevétel mellett 60 milliós adózott eredményt ért el.

A Balásy-cégek is csábítják a turistákat

A TMÜ június közepén már nettó 10 milliárd forintért keretmegállapodást kötött médiaügynökségi és kutatási feladatok ellátására - a kormányzati közbeszerzések állandó szereplőivel, Balásy Gyula két cégével - a New Land Media Kft.-vel és a Media Dynamics Kft.-vel. Balásyék feladata három belföldi és hat külföldi kampány lebonyolítása, valamint az ezekhez kapcsolódó kutatási feladatok ellátása (amiben a kormánynak szintén dolgozó Századvég Politikai Iskola Alapítvány tanácsaira is számíthatnak). Ez a keretmegállapodás is egy évre szól, és szintén meghosszabbítható kétszer, alkalmanként egy évvel.

A TMÜ-t vezető Osváth Eszter a Céginfo.hu adatai szerint 2012-2013-ban vezető tisztségviselő volt a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap azóta megszűnt cégében, a Médiapozitív Nonprofit Kft.-ben. Tulajdonosa volt 2017 júliusa és 2018 novembere között a Frank Digital Kft. kommunikációs ügynökségnek, amely korábban dolgozott többek közt a Magyar Nemzeti Banknak. Ez a kft. Osváth tavaly novemberi távozása után visszakerült a korábbi tulajdonosához, a vendéglátásban érdekelt, ex origós, we love budapestes Száraz Istvánnak a cégéhez, a DryCom Kft.-hez.

A Mediator Groupnak - a közbeszerzési dokumentum szerint - komplex kommunikációs ügynökségi feladatokat kell ellátnia:

  • Éves kommunikációs stratégia és kampánystratégiák készítése projektvezetési, menedzsmenti feladatokkal együtt.
  • Integrált reklámügynökségi szolgáltatások (reklámkampány koncepciók és kreatívok kidolgozása, szövegírás).
  • Kiadványok, médiaeszközök grafikai tervezése.
  • Dekorációs és marketing eszközök, reklámajándékok, nyomdai termékek, rádiószpot, film- és videóanyag gyártása (köztük legalább 30 másodperces reklámfilmek); fotózás.
  • PR-stratégia, PR-kampányok lebonyolítása, sajtókapcsolati feladatok, média- és kommunikációs tréningek, sajtóanyagok- és közlemények elkészítése, sajtófigyelés.
  • Rendezvényszervezés: egy 3500 fős, legalább 2 napos rendezvény, valamint évente legalább kettő, 500 fős rendezvény, illetve kettő-öt 100 fős belföldi rendezvény lebonyolítása, továbbá tanulmányutak leszervezése egyszerre 20 fő részére külföldi és belföldi újságíróknak, sajtótájékoztatók, road-show-k, a külföldi országmárka-központok rendezvényeinek megszervezése, tematikus koncertek, kulturális események, konferenciák rendezése.
  • Online kommunikációs és közösségi médiaszolgáltatások (tervezetten 1,1 millió magyar követői bázis elérése közösségi oldalon - jelenleg az MTÜ Hello Magyarország Facebook-oldalának 398 ezer fős a követőtábora. A fotómegosztó közösségi oldalon pedig 150 ezer fős közösségi bázist kívánnak elérni - ez jelenleg az Istagramon 30,4 ezres követőtábornál tart.) A nyertes feladata lesz a posztok írása, videós és fotós anyagok előállítása, valamint közösségimédia-influenszer együttműködések kialakítása, menedzselése. (Az MTÜ közösségi médiás oldalairól ma sem hiányoznak az influenszerek és/vagy ismert emberek által ajánlott néznivalók és programajánlók, mint ahogy a bőven filterezett tájképek sem.)

Az új, hatmilliárdos közbeszerzésen ketten tettek ajánlatot, a nyertes Mediator Groupon kívül egy konzorcium, amelynek tagja volt a kecskeméti Faster Promotion Kft. és a budapesti Sa Day Tanácsadó és Szolgáltató Kft.

HOZZÁSZÓLÁSOK