Régiónkban elsőként Magyarországon igyekszik a világ vezető építőjáték-gyártója ezt az egy-egy hétvégét felölelő gyermek-programsorozatot, amely a szórakoztatás, játék mellett a gyerekek ismeretterjesztését, nevelését, oktatását segíti elő. A rendezvény során a gyerekek tűzoltóktól kaphatnak tanácsokat a tűzvédelemmel kapcsolatban, eközben persze építhetnek a színes kockákkal. Sófalvi Adrienn, a Lego marketing-igazgatója elmondta: a City téma a világ Lego értékesítésében a leggyorsabban fejlődő résznek bizonyul, Magyarországon az összes lego-értékesítés 24 százalékát teszi ki a városi élethez kapcsolatos építmények, eszközök és figurák eladása. Dobson Tibor, a tűzoltóság azóvivője szerint évente 6000-6500 lakástűznél dolgoznak a tűzoltók, a tűzesetek nyomán 100-140 ember veszti az életét. A szervezet azért csatlakozott a Lego programjához, mivel a tapasztalatok szerint a tűzeseteknél kiemelt kockázatot jelentenek a gyerekek, akik nem rendelkeznek megfelelő tűzvédelmi ismeretekkel. Ezt pótlandó a tűzoltóság külön ifjúsági programot hirdetett meg.