Új gyárat épít Magyarországon egy autóipari multi

A Schaeffler-csoport 23,5 milliárd forintos beruházással új gyárat épít Szombathelyen, 150 új munkahelyet teremtve, amelyhez a kormány 5 milliárd forint vissza nem térítendő készpénztámogatást nyújt - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön.
K. Kiss Gergely, 2019. november 28. csütörtök, 16:39
Fotó: Pixabay

A Schaeffler, amely a világ 23. legnagyobb autóipari beszállító vállalata, új stratégiája keretében folyamatosan növeli az elektromos autók komponenseinek gyártási kapacitását. A vállalat úgy döntött, hogy az új autóipari korszakra történő átálláshoz szükséges beruházását Magyarországon valósítja meg, az új gyáregység kutatás-fejlesztéssel is foglalkozik majd - idézi a politikust az MTI.

Szigeti Tibor, a Schaeffler Savaria Kft. ügyvezető igazgatója közölte, hogy az új gyár egy 30 hektáros területen, a régi gyártól 3 kilométerre, zöldmezős beruházással épül meg. A 18 ezer négyzetméternyi területből 15 ezer gyártóterület lesz. A beruházás 2020 februárjában kezdődik, és az év végére befejeződik.

A miniszter elmondta, modernkori ipari forradalom zajlik, aminek a tempóját alapvetően az autóipar diktálja azzal, hogy a hagyományos meghajtás felől a fókusz áttevődik az elektromos meghajtásra. A most bejelentett beruházás bizonyíték arra, hogy a változások itt és most történnek, és kézzelfogható hatásaik vannak az üzemekre, munkahelyekre - mondta.

Kitért arra is, hogy az országok között elképesztő verseny folyik azért, hogy ezeket a beruházásokat magukhoz vonzzák, alapvetően ez dönti el, hogy mely országok lesznek az új világgazdasági korszak nyertesei, illetve vesztesei. Úgy vélte, Magyarország az elmúlt időszak adatai alapján a nyertesek közé tartozik.

Hozzátette, hogy ebben vezető szerepe van autóiparnak, amely 175 ezer embernek ad munkát, termelési értéke 14 százalékkal nőtt az év első kilenc hónapjában, meghaladva a 7200 milliárd forintot. A miniszter szerint a 90,8 százalékos exporthányad jól mutatja, hogy az iparág mennyire versenyképes a globális piacokon. Nem véletlen, hogy Magyarország a 18. helyen áll a világon az autóipari exportban - mondta.

A most bejelentett beruházás megélhetést ad újabb 150 családnak és további keresletet fog támasztani a kis- és közepes vállalkozások termékei, szolgáltatásai iránt - sorolta.

Nagyot fordulhat a világ tíz éven belül

Szigeti Tibor elmondta, hogy a Schaeffler-csoport családi tulajdonú vállalat, ipari és autóipari beszállítóként több mint 50 országban mintegy 170 vállalata működik. Stratégiájában négy fókuszterületet - környezetbarát hajtóművek, városi mobilitás, városok közötti mobilitás, energialánc - jelölt meg.

A vállalat nyolc fő stratégiai pillért határozott meg, ezek közé tartozik az Ipar 4.0, a digitalizáció és az elektromobilitás. Megjegyezte, utóbbi terület nem számít újdonságnak, hiszen több mint 10 éve foglalkoznak új hajtásláncok fejlesztésével az e-mobilitás területén.

Arról, hogy szerintük várhatóan hogyan alakul majd az elektromos járművek piaca, elmondta: a Schaeffler gyorsított forgatókönyvet dolgozott ki, amely azt feltételezi, hogy 2030-ban a mostani termelésszám mellett az összes autó 30 százaléka tisztán elektromos, 40 százaléka hibrid lesz, és csupán 30 százaléka lesz kizárólag belső égésű motorral kialakítva.

Az ügyvezető igazgató elmondta, hogy a Schaeffler Magyarországon két gyárral és egy értékesítési irodával van jelen. A globális szervezet jövőformáló elképzeléseiben a magyarországi gyárak fontos szerepet játszanak. A szombathelyi vállalat 20 éves múltra tekint vissza, jelenleg mintegy 3300 munkavállalóval működik, így a régió legnagyobb munkáltatója. Autóipari beszállítóként komponensek előállításával foglalkozik, emellett kutatási-fejlesztési központtal rendelkezik.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

henker, 2019.11.29 09:00

Miközben az illib tolvajbanda fidesz naponta Strabagozik már 20 éve, addig dupla nyelvvel nyalják fényesre a multik seggét. A kishülye fidióta hivö meg csak les hogy mi van és már kommentelni se mer kijönni, annyira össze van zavarva a tudata az ideológiai pávatáncoktól.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Katalin Kormos, 2019.11.28 22:25

Lehet hogy Magyarország a nyertesek közé tartozik (hogy a összeszerelői munkahelyeken kívül mit nyer, az rejtély), és hogy a 175 ezer ember, aki az autóiparban dolgozik, illetve az ő családjaik, profitálnak egy gyenge-közepes bértömeget ebből az egész lufiból, de hogy a magyarok millióinak semmit nem hoz a konyhára a dolog (hiszen az extraprofitot kiviszik az országból), az holtbiztos!

És akik most netán a GDP emelkedésével jönnének, azoknak csak annyit:
nem mérvadó a lakosság szempontjából az, hogy a magyar területen előállított nemzeti össztermék mennyi. Az viszont nagyon is az, hogy mennyi a GNI, amely a magyar állampolgárok által előállított (és nem exportált) nemzeti összterméket jelenti.
Na ez a terület az, amely még egy néger gyarmat ügyintézőit is ellelkifurdalná a tükörbenézéstől, a szerencsétlen sorsú Magyarországon...!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Mekelekke, 2019.11.28 20:53

Az új gyár természetesen az osztrák határ mellé épül, ahol már tíz éve sem lehetett olcsón munkaerőt találni. De hát nem is a költséghatékony terrmelés a cél, hanem az állami támogatás lenyúlása és szétosztása a beruházók és a támogatást aláíró politikusok között.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html