A Schaeffler, amely a világ 23. legnagyobb autóipari beszállító vállalata, új stratégiája keretében folyamatosan növeli az elektromos autók komponenseinek gyártási kapacitását. A vállalat úgy döntött, hogy az új autóipari korszakra történő átálláshoz szükséges beruházását Magyarországon valósítja meg, az új gyáregység kutatás-fejlesztéssel is foglalkozik majd - idézi a politikust az MTI.

Szigeti Tibor, a Schaeffler Savaria Kft. ügyvezető igazgatója közölte, hogy az új gyár egy 30 hektáros területen, a régi gyártól 3 kilométerre, zöldmezős beruházással épül meg. A 18 ezer négyzetméternyi területből 15 ezer gyártóterület lesz. A beruházás 2020 februárjában kezdődik, és az év végére befejeződik.

A miniszter elmondta, modernkori ipari forradalom zajlik, aminek a tempóját alapvetően az autóipar diktálja azzal, hogy a hagyományos meghajtás felől a fókusz áttevődik az elektromos meghajtásra. A most bejelentett beruházás bizonyíték arra, hogy a változások itt és most történnek, és kézzelfogható hatásaik vannak az üzemekre, munkahelyekre - mondta.

Kitért arra is, hogy az országok között elképesztő verseny folyik azért, hogy ezeket a beruházásokat magukhoz vonzzák, alapvetően ez dönti el, hogy mely országok lesznek az új világgazdasági korszak nyertesei, illetve vesztesei. Úgy vélte, Magyarország az elmúlt időszak adatai alapján a nyertesek közé tartozik.

Hozzátette, hogy ebben vezető szerepe van autóiparnak, amely 175 ezer embernek ad munkát, termelési értéke 14 százalékkal nőtt az év első kilenc hónapjában, meghaladva a 7200 milliárd forintot. A miniszter szerint a 90,8 százalékos exporthányad jól mutatja, hogy az iparág mennyire versenyképes a globális piacokon. Nem véletlen, hogy Magyarország a 18. helyen áll a világon az autóipari exportban - mondta.

A most bejelentett beruházás megélhetést ad újabb 150 családnak és további keresletet fog támasztani a kis- és közepes vállalkozások termékei, szolgáltatásai iránt - sorolta.

Nagyot fordulhat a világ tíz éven belül

Szigeti Tibor elmondta, hogy a Schaeffler-csoport családi tulajdonú vállalat, ipari és autóipari beszállítóként több mint 50 országban mintegy 170 vállalata működik. Stratégiájában négy fókuszterületet - környezetbarát hajtóművek, városi mobilitás, városok közötti mobilitás, energialánc - jelölt meg.

A vállalat nyolc fő stratégiai pillért határozott meg, ezek közé tartozik az Ipar 4.0, a digitalizáció és az elektromobilitás. Megjegyezte, utóbbi terület nem számít újdonságnak, hiszen több mint 10 éve foglalkoznak új hajtásláncok fejlesztésével az e-mobilitás területén.

Arról, hogy szerintük várhatóan hogyan alakul majd az elektromos járművek piaca, elmondta: a Schaeffler gyorsított forgatókönyvet dolgozott ki, amely azt feltételezi, hogy 2030-ban a mostani termelésszám mellett az összes autó 30 százaléka tisztán elektromos, 40 százaléka hibrid lesz, és csupán 30 százaléka lesz kizárólag belső égésű motorral kialakítva.

Az ügyvezető igazgató elmondta, hogy a Schaeffler Magyarországon két gyárral és egy értékesítési irodával van jelen. A globális szervezet jövőformáló elképzeléseiben a magyarországi gyárak fontos szerepet játszanak. A szombathelyi vállalat 20 éves múltra tekint vissza, jelenleg mintegy 3300 munkavállalóval működik, így a régió legnagyobb munkáltatója. Autóipari beszállítóként komponensek előállításával foglalkozik, emellett kutatási-fejlesztési központtal rendelkezik.