A nyílt tenderfelhívást a Budapest Főváros XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzata tette közzé az uniós közbeszerzési közlönyben. A majdani nyertes feladatata a Budapest Főváros XII. kerületben elhelyezkedő Zugligeti Libegő elbontása, majd új létesítmény építése, új pályaparaméterek alapján.

Az új kötélpálya teljes hossza 1056,35 méter. A két állomás közötti magasságkülönbség 262,26 méter, a kötélpálya átlagos hajlásszöge 25,74 százalék. A teljes nyomvonalon összesen 11 új acélszerkezetű oszlop készül. A munkát 28 hónap alatt kell befejezni.

Ajánlatot az tehet, akinek az elmúlt három lezárt üzleti évben vasútépítésből és/vagy vágányépítésből, és/vagy egyéb kötöttpályás közlekedési létesítmény építéséből, és/vagy ezek tervezéséből legalább nettó 1,8 milliárd forint árbevétele származott.

Az ajánlattételi határidő szeptember 1. Az értékelésnél az ár 60, míg a minőség 70 súlyszámmal szerepel.

Tavaly augusztusban írta meg a Napi.hu, hogy megszületett az elvi engedély a budapesti libegő átépítéséhez. A XII. kerületi - Hegyvidéki - önkormányzat a tavalyi költségvetésében 3,8 milliárd forintot tett félre a munkákra. A nyomvonal nem változik, a libegő továbbra is a Zugliget állomásról megy a János-hegyre. A beruházás keretében a libegő épületeit áttervezik és felújítják. A kötélpályát, az oszlopokat, a világítási rendszert, az energiaellást korszerűsítik. A libegő új, négyüléses egységeket kap és biciklivel is használható lesz. Emellett az új libegő a beszállásnál és kiszállásnál lelassít majd.

Tarlós István a Budapestet korábban majd' egy évtizedig irányító politikus akár véglegesen elhagyhatónak tartotta a fogaskerekű-projektet, és felejthetőnek vélte a libegő megújítását is, mivel "megszűnőben az érdeklődés iránta".