Új magyar ruhakollekciók rabolhatják el a vásárlók szívét

Újabb nagy előrelépés előtt áll az a nyolc magyarországi divattervező, akik kollekcióit már a milánói divathét kifinomult ízlésű, egyben vastag bukszájú látogatói is megismerhették.
Komócsin Sándor, 2019. március 28. csütörtök, 08:15
Fotó: Shutterstock

Számos olasz szakember és több showroom (bemutatóterem) tulajdonosa is ellátogat a holnap kezdődő, háromnapos budapesti divathétre - adta hírül a Világgazdaság. Elsősorban annak a nyolc hazai szakembernek a kollekciójára kíváncsiak, akiket már megismerhettek a milánói divathéten.

Ezek a tervezők a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) mentorprogramjának résztvevőiként mutatkozhattak be az olaszországi rendezvényen. A szervezet tavaly a hazai divat- és dizájnipar összefogására és fejlesztésére jött létre.

Becslések szerint nagyjából háromezer hazai divatipari cég működik, aktív tervezőből pedig 250-300 lehet. Idén fel kívánják térképezni a szektort, az ágazat növekedési lehetőségeit jól mutatja, hogy a világ divatiparága a globális GDP két százalékát adja - mondta a napilapnak Bata-Jakab Zsófia, az ügynökség vezetője. A szervezet a gyártásfejlesztésre, az oktatásfejlesztésre, a hazai stabilitás elérésére és a nemzetközi piacra lépés segítésére fordítja a legnagyobb figyelmet.

HOZZÁSZÓLÁSOK