Új autógyár épül Magyarországon? Megszólalt a minisztérium!

Szombathely is esélyes arra, hogy ott épüljön fel az indiai Tata új autógyára. Vélhetően e lapértesülés nyomán adott ki éles hangú közleményt a külgazdasági tárca.
Napi.hu, 2015. március 12. csütörtök, 15:25
Fotó: Reuters

Magyarország egyik legnagyobb autógyárát építené fel az indiai Tata, az egyik lehetséges helyszínen, Szombathelyen már be is indult az ingatlanspekuláció - derül ki a Nyugat.hu cikkéből. A portál hozzátette: értesüléseit sem megerősíttetni, sem cáfoltatni nem sikerült az illetékesekkel.

Úgy tudják, hogy a Tata - amely a brit Jaguar Land Rover Ltd.-t is birtokolja - egy nemzetközi céget bízott meg azzal, hogy találjanak számára megfelelő, autóépítésre alkalmas területet. A lap szerint a külügyi tárca közvetítésével felvették a kapcsolatot több várossal, Szombathely bent maradt az utolsó körben, a fő vetélytárs Debrecen.

Minden bizonnyal e hírrel kapcsolatos a külgazdasági tárca szűkszavú közleménye. (Csak találgatunk, mert a közlemény nem említi, hogy mi indokolta a kiadását, viszont a nyugat.hu híre kapcsán feltett kérdésünkre is ezt küldte el szerkesztőségünknek válaszként a szaktárca.) A dokumentum szerint a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) több nagyberuházás Magyarországra hozataláról tárgyal; ezek a nagyberuházások munkahelyek tízezreit teremthetik magyar emberek számára. Hangsúlyozták: minden a nyilvánosság előtt és a háttérben zajló spekuláció nagymértékben rontja a tárgyalások sikeres kimenetelének esélyét.

A Tata Motors jelenleg öt modelljét kínálja Magyarországon, a hírekben talán a legtöbbször szereplő miniautó, a Nano nemigen felel meg az európai biztonsági követelményeknek.

A sajtó 2011-ben és 2013-ban is cikkezett arról, hogy Kolozsvár közelében tervez új gyárat építeni a Tata Motors, ahol a Nano kisautót gyártaná. Két éve azt írták, hogy a Tetorom 3 elnevezésű ipari parkban egy 28 hektáros telket néztett ki az indiai vállalat; a tárgyalások korai szakaszára hivatkozva azonban akkor sem az önkormányzat, sem az autógyár nem kívánta kommentálni a híreket.


HOZZÁSZÓLÁSOK
 

matyi2010, 2015.03.13 08:01

Stee146, 2015. március 13., péntek 7:24

Az autóipar a világ No. 1 ágazata, erre mindenképp szükség van, ebből kivonulni nem érdemes.

Önálló nyereséges autógyártó céget márkát, felépíteni ma már komoly piacvédelem, védővámok nélkül lehetetlen.

Fejlesztésekben a nagy multikkal versenyezni nem lehet. A VW csoport K+F kiadása tavaly kb 3500 milliárd forint volt, Magyarország teljes kutatás-fejlesztésre fordított kiadása 420 milliárd.
Magyar tulajdonú cégek második-harmadik körös beszállítóként kapnak esélyt, hogy világszínvonalú termékekkel az autógyártó multikon keresztül kijussanak a világpiacra, ezzel a lehetőséggel kellene élni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Stee146, 2015.03.13 07:24

Jöjjenek! Tárt karokkal várjuk Őket! Bár az lenne a legjobb, ha végre Magyar tulajdonú gyárak épülnének, és akkor tényleg lenne belőle komoly gazdasági haszon! Mondjuk a RÁBA-t, vagy a buszgyártást felfejleszteni komoly méretűre, na lenne igazán nyereség az országnak...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

juliann, 2015.03.12 18:18

@unnortodox: Sok Leopárd tankot kellene gyártani és eladni Szaud-Arábiának...Hadd porosodjanak ott !
Meg sok tengeralattjárót Israel-nek..
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

unnortodox, 2015.03.12 18:16

@gitar53: Miért nem BAZ megyében épül a gyár?



..ja ,ózd ,edelény ...ráadásul rokonok ,indiaiak !! ...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

juliann, 2015.03.12 18:15

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html