Ez a program emailben elküldi a cikk címét és bevezetőjét, önnek csak a címzett e-mail címét kell megadnia. Pár soros megjegyzést is mellékelhet az üzenethez a "Megjegyzés" rovatban.
Magyarország egyik legnagyobb autógyárát építené fel az indiai Tata, az egyik lehetséges helyszínen, Szombathelyen már be is indult az ingatlanspekuláció - derül ki a Nyugat.hu cikkéből. A portál hozzátette: értesüléseit sem megerősíttetni, sem cáfoltatni nem sikerült az illetékesekkel.
Úgy tudják, hogy a Tata - amely a brit Jaguar Land Rover Ltd.-t is birtokolja - egy nemzetközi céget bízott meg azzal, hogy találjanak számára megfelelő, autóépítésre alkalmas területet. A lap szerint a külügyi tárca közvetítésével felvették a kapcsolatot több várossal, Szombathely bent maradt az utolsó körben, a fő vetélytárs Debrecen.
Minden bizonnyal e hírrel kapcsolatos a külgazdasági tárca szűkszavú közleménye. (Csak találgatunk, mert a közlemény nem említi, hogy mi indokolta a kiadását, viszont a nyugat.hu híre kapcsán feltett kérdésünkre is ezt küldte el szerkesztőségünknek válaszként a szaktárca.) A dokumentum szerint a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) több nagyberuházás Magyarországra hozataláról tárgyal; ezek a nagyberuházások munkahelyek tízezreit teremthetik magyar emberek számára. Hangsúlyozták: minden a nyilvánosság előtt és a háttérben zajló spekuláció nagymértékben rontja a tárgyalások sikeres kimenetelének esélyét.
A Tata Motors jelenleg öt modelljét kínálja Magyarországon, a hírekben talán a legtöbbször szereplő miniautó, a Nano nemigen felel meg az európai biztonsági követelményeknek.
Objektíve valószínűleg nem ez a legjobb villanyautó a piacon, nem is kirívóan olcsó, mégis sikeres lehet a Mercedes másodiknak bemutatott elektromos szériamodellje.
matyi2010, 2015.03.13 08:01
Az autóipar a világ No. 1 ágazata, erre mindenképp szükség van, ebből kivonulni nem érdemes.
Önálló nyereséges autógyártó céget márkát, felépíteni ma már komoly piacvédelem, védővámok nélkül lehetetlen.
Fejlesztésekben a nagy multikkal versenyezni nem lehet. A VW csoport K+F kiadása tavaly kb 3500 milliárd forint volt, Magyarország teljes kutatás-fejlesztésre fordított kiadása 420 milliárd.
Magyar tulajdonú cégek második-harmadik körös beszállítóként kapnak esélyt, hogy világszínvonalú termékekkel az autógyártó multikon keresztül kijussanak a világpiacra, ezzel a lehetőséggel kellene élni.