Új autót kapnak a miniszterek és államtitkárok

Egyedüli pályázóként a Porsche Hungaria nyerte meg a kormányzati autótendert. Első körben legalább 42 autót cserélnek le nettó 430 millió forintért; az állami vezetők egy részének szolgálati gépjárművei elöregedtek. A cég sorra nyeri a közbeszerzéseket.
Napi.hu, 2015. május 5. kedd, 16:31
Fotó: Napi.hu

Lezárult a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF) kormányzati autók vásárlására kiírt közbeszerzési eljárása, amit egyedüli ajánlattevőként nyert meg április 7-én az állami autóbeszerzések állandó szereplője, a Porsche Hungaria Kft., nettó 430,7 millió forintért - derül ki a Közbeszerzési Értesítőből.

A Miniszterelnökség és a minisztériumok ellátását végző KEF februárban hirdetett legalább 42 jármű beszerzésére tendert, de a rendelt mennyiség a teljesítés során még 19 százalékkal, azaz 8 darabbal növelhető. A vásárlásra a kormány egy január 20-i határozatában 461,5 millió forintot csoportosított át a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) "2014. évi kötelezettségvállalással nem terhelt költségvetési maradványából".

Újabb Skodák jönnek

A kiírás szerint felső-közép, 8. kategóriába sorolt autóból (az autóbeszerzésekre meghatározott állami normatíva az alsótól a felsőig kilenc kategóriába sorolja a személyautókat a műszaki tulajdonságok és felszereltség alapján) összesen 26 darabot, felső-közép 7. kategóriásból 8 darabot, és szintén legalább 8 darabot vásárolnak 4. kategóriába sorolt egyterű autóból (az állami normatíva az egyterűeknél 1-5. kategóriát határoz meg). Az mfor.hu kérdésére a KEF a napokban azt közölte, hogy 170 lóerős Skoda Superbeket, 150 lóerős Skoda Octaviákat és 180 lóerős Volkswagen Multivanokat szereznek be.

A KEF az amortizálódott gépjárműpark cseréjének első ütemét valósítja meg a beszerzéssel; ezeket az autókat előreláthatóan a nyáron állítják üzembe - közölte januárban az MTI-vel az NGM. A minisztérium szerint az állami vezetők egy részének szolgálati gépjárművei elöregedtek, átlagosan 9-10 évesek, futásteljesítményük magas, átlagosan 260-400 ezer kilométer, ezért megnövekedtek az autók karbantartási, generál-jellegű és váratlan meghibásodásból adódó javítási költségei. A ráfordítások mellett ezen autók további használata komoly üzemeltetési és üzembiztonsági problémákat is jelent - írta korábban a tárca.

Skoda Superb a kedvenc

Az Orbán-kormány 2011-ben cserélte le a miniszterek és államtitkárok autóinak egy részét Skoda Superbekre, mintegy 600 millió forintért 97 autót vettek. Az elődök Audi autói az új kormánynak hivalkodóak voltak, s nem gazdaságos az üzemeltetésük.

A KEF legutóbb 2014 márciusában szerzett be vezetői autókat, 25 darab felső-közép és kettő alsó-közép kategóriába sorolt járművet a Porsche Hungariától (egyedüli ajánlattevőként), bruttó 189 millió forintért. Így egy autóra átlag 7 millió forint jutott; az összeg tartalmazta a forgalomba állítás költségeit, az adókat és biztosításokat is. Az elmúlt években rendszeresen vásárolt a kormány és az Országgyűlési Hivatal is Skoda Superb autókat.

A Porsche Hungaria szállíthat a Legfőbb Ügyészségnek egy új, 8. kategóriába sorolt autót nettó 7,4 millióért, a Köztársasági Elnöki Hivatalnak két járművet 15,7 millióért, míg az MNB alapította Magyar Reorganizációs és Követeléskezelő Zrt.-nek három járművet 24,9 millió forintért. A cég az Országgyűlés Hivatalától januárban is nyert el megrendelést, hivatali és protokoll feladatok ellátására legalább nyolc autóra, nettó 70,7 millió forintért - derül ki a Közbeszerzési Értesítőből.

A Garancsi István elnökölte Magyar Természetjáró Szövetség tenderén sem akadt márciusban versenytársa a Porsche Hungariának, itt kisbuszt, pick-up terepjárót és két kisáruszállítót adtak el nettó 25 millió forintért. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-nek három autót szállíthat a Porsche Hungaria bruttó 21,2 millióért, míg az MNB-Biztonsági Zrt.-nek két járművet, nettó 13,4 millióért.

Egyedüli ajánlattevőként a Porsche Inter Autó Hungária Kft. futott be áprilisban az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala két autó beszerzésére kiírt eljárásán, nettó 19,4 millió forintért. Ez a kft. nyerte meg februárban az Állami Számvevőszék tenderét is, egy autót szállíthat nettó 9,9 millióért.

A Magyar Földgáztároló Zrt. autóflotta bérletére kiírt közbeszerzését a Porsche Lízing Kft. nyerte meg nettó 130 millió forintért. A Porsche Lízing győzött a Magyar Közút Nonprofit Kft. 400 milliós keretösszegű, VW és Skoda autók javítására kiírt tenderén is.
A Porsche Lízing Kft. tulajdonában állt az a NAE-045-ös rendszámú, fekete Volkswagen mikrobusz, amelyet szabálytalanul vezetve áprilisban lefotózták Habony Árpád tanácsadót, az új jobboldali médiaholding társtulajdonosát Andrew G. Vajna filmipari kormánybiztossal együtt  - derítette ki korábban az ATV.

A VW-márkával a forgalmazó támogatója többek között a felcsúti Puskás akadémiának és a dunakeszi Kinizsi futsal klubnak is, a sportszervezetek honlapja szerint.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

cila001, 2015.05.07 14:50

Rabomobil jár nekik,ahol az úti
cél a börtön!!!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

davdav, 2015.05.06 12:00

@cartmen123:

Szerintem ironizált :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

cartmen123, 2015.05.06 11:50

@IVPetya1:

Hát hozzád se járnék órára...

Igazad van, nincs abban semmi különleges, hogy a 3 metró folyamatosan kigyullad, és orbánék nem adnak erre pénzt... igen, a biztonság a legfontosabb, ha sznobizmusról van szó....

Igazad van, 100 éves eszközöket használ a BKV és a MÁV, erre se adnak lóvét, mert ugye a biztonság a legfontosabb - ööö akarom mondani a luxus.

Az 51-es villamos sínpályája olyan görbe, hogy a villamos sebesség 5 km/h-ra korlátozták.. mert életveszélyes... erre se adnak lóvét, mert ugye a biztonság - ööö - politikai luxus a legfontosabb...

Hát kedves fideszes agyhalott barátom, szerintem ha hallgattál volna...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

IVPetya1, 2015.05.05 18:46

Nincs ebben semmi különleges. Mér a Kádár rendszerben gépjármű ügyintézés tantárgyat tanítottam. Már akkor is pontosan le volt írva, mikor kell az állami vezetők autóit cserélni. A rendelet módosulhatott, de a rendszer valószínűleg nem. A biztonságra való törekvés volt a legfontosabb.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html