A cég közleménye szerint olyan magas a kereslet Bontino névre keresztelt elektromos autójuk, valamint a hozzá tartozó más infrastrukturális termékek - például töltőoszlop - iránt, hogy a Brixxon elsősorban a rendeléseket kívánja kielégíteni, emellett hat országban összeszerelő egységeket épít ki. Ezeknek az egységeknek a létrehozásáról már meg is kezdődtek a tárgyalások az érintett országokban, köztük Magyarországon. A Brixxon a közlemény szerint a jövőben kizárólag az energiatermeléstől az elektromos autóig, az akkufejlesztéstől annak a gyorstöltéséig, illetve az erre épülő szolgáltatások tervezésével és gyártásával foglalkozik, és a programját komplett rendszerben kívánja értékesíteni. A franchise rendszer alapját képező első elektromos bérautó hálózatot még idén megvalósítja Vilniusban és Potsdamban, mivel a magyarországi tárgyalások a budapesti hálózat kiépítéséről nem voltak eredményesek - mondta el az MTI-nek Horváth Sándor László, a cég tulajdonos-ügyvezetője. A projekt Brixxon Electric MotorCars néven indul az első oszloptelepítésekkel kora nyáron, az autók és a többi termékek sorozatgyártását részben Magyarországon, részben Németországban kezdi meg, az összeszereléseket pedig további négy országban - Svájcban, Ausztriában, Litvániában és Bulgáriában indítja el. A cég elektromos autóinak és a programjának első bemutatkozása április végén lesz, a gyártás májustól folyamatosan indul az összeszerelő egységekben, a magyarországi körülbelül 70 embernek ad majd munkát - mondta Horváth Sándor László. Arról, hogy hol lesz az üzem, még folynak a tárgyalások - fűzte hozzá. A Brixxon Elektromos Autó Kft. további két céget hoz létre a gyártás, illetve az értékesítés területén, maga a Brixxon a jövőben kizárólag fejlesztéssel és kutatással kíván foglalkozni, a projektben mintegy 40 magyar mérnök, fejlesztő szakember vesz részt, de további szakemberek felvételét tervezik.