A Ryanair a téli menetrendben (november 12-től) járatot indít Budapest és Frankfurt-Hahn között, ezzel 25-re emelkedik azoknak a célállomásoknak a száma, ahová gépeket közlekedet budapesti bázisáról a diszkont légitársaság. A Ryanair emellett sűríti az eindhoveni és a londoni járatiat, előbbit heti négyről hétre emeli, míg Londonba pedig a heti 14 helyett 21 járatot indít. Stephen McNamara, a Ryanair igazgatója elmondta, hogy a cég éves szinten több, mint két millió utas szállítását tervezi a budapesti repülőtéren, és ezzel kétezernél több helyben teremtett munkalehetőséget tart fenn. Stephen McNamara azt is elmondta, hogy a Ryanair készpénztartalékai meghaladják a két milliárd eurót. "A Ryanair a világ egyik pénzügyileg legerősebb és legeredményesebb légitársasága, amely jó úton halad afelé, hogy idén 400-440 millió eurós nyereséget érjen el." - hangsúlyozta a szakember.

Összecsapott a Ryanair és a Wizz Air

A Malév csődje után fél évvel egyre inkább durvul a két fapados légitársaság közötti árverseny, amelynek köszönhetően akár 99 forintért is utazhattunk Hollandiába - számol be az Origo. Mivel a Ryanair a legnyereségesebb európai fapados cég, ezért megteheti, hogy jelentősen csökkenti az árait, ám a Wizz-nek ez már nem megy olyan könnyen, mivel, mint azt Váradi József, a cég vezérigazgatója hangsúlyozta, évek óta nem kényszerültek külső pénz bevonására, saját forrásból finanszírozzák a növekedést. Miután a Wizz Air pénzügyi adatai nem nyilvánosak, ezért egyelőre nem tudni mekkora veszteséget okozott nekik az árak mérséklése, ám néhány járatot töröltek, amiben az Origo szerint - egyéb hátráltató tényezők mellett - akár az élesedő árversenynek is lehetett szerepe.