Új magyar buszok érkeznek az egyik Volán-társasághoz

Húsz darab új autóbuszt állít forgalomba a következő napokban a Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. A Credók fenntartása olcsóbb, fogyasztása kisebb, mint a korábbi buszoké - derül ki a társaság közleményéből.
Szabó Dániel, 2018. március 7. szerda, 16:59

A Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. összesen 20 darab Credo Econell 12 típusú alacsony belépésű autóbuszt bérel a Volán Buszpark Kft.-től, amelyből 10 darab Tolna-, 7 darab Baranya-, és 3 darab Somogy megyében áll forgalomba. A Kravtex-Kühne vállaltcsoport által gyártott autóbuszok EURO 6-os emisszió besorolású, 210 kW teljesítményű motorral, robotizált sebességváltóval szerelt, könnyűszerkezetű járművek, amelyekkel a jelenleg futó típusokhoz képest mintegy 20 százalékos átlagos üzemanyag-fogyasztás érhető el.

A járműveket a forgalmi igények és megyénkénti átlagéletkorának figyelembe vételével osztották el. Az autóbuszok beérkezését és az elöregedett járművek selejtezését követően a Társaság autóbuszainak átlagéletkora 12,3 évre csökken.

A Volán Buszpark Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. 2017 október végén közbeszerzési felhívást tett közzé 28 darab normál és 72 darab alacsony belépésű új autóbusz beszerzésére lízingszerződés keretében. A tendert a Budapest Lízing Zrt. és a Kravtex Kereskedelmi Kft. nyerte, a becsült ellenérték nettó 7 milliárd 411 millió forint volt, míg a két nyertes cég 6 milliárd 255 millió forintért vállalta a buszok gyártását, illetve lízingbe adását.

A fotó forrása: MTI Fotó/Máthé Zoltán.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Bahnsteig_Eins, 2018.03.07 22:25

@zana: igen, Kaliforniába több száz, ha nem többezer magyar buszt adott el a NABI, nézz utána, hülyegyerek.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

zana, 2018.03.07 21:48

@Bahnsteig_Eins:
Ikarusz? Vén komcsi már megint nosztalgiázol.
Kaliforniát ne keverd össze Moszkvával.
A szocializmusban verseny nélkül, anyagkiutalásos rendszerrel a világ élvonalbeli technikájától elszakítva nem is lehetett jó buszt csinálni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Bahnsteig_Eins, 2018.03.07 21:00

Helyes. Pár évtizede a fél világot elláttuk kiváló, tartós autóbusszal, amelyek jelentős része még ma, 20-30-40 év után is jár, üzemképes. És nem csak a világ keleti felét: az Ikarus utódvállalata, a NABI többszáz busszal biztosítja Kalifornia polgárainak kényelmes tömegközlekedését.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html