Új, magyar gyártású tűzoltóautót mutatottak be

Magyar gyártású tűzoltóautó prototípusát mutatta be az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) hétfőn Budapesten.
MTI, 2014. március 31. hétfő, 16:36
Fotó: Napi.hu

Pintér Sándor belügyminiszter a bemutatón elmondta: a fejlesztésről 2010-ben, azt követően döntöttek, hogy tapasztalták, mennyire eltérő műszaki színvonalon működnek az ország tűzoltóságai, ami befolyásolja beavatkozóképességüket is. A gyártás lehetővé teszi, hogy a magyar tűzoltók a jövőben a lehető legfejlettebb járműveket használják, egyben új munkahelyeket is jelent - közölte a tárcavezető. Mint mondta, azt tapasztalták, hogy a jobb technikával felszerelt gazdagabb önkormányzatok jobb tűzbiztonságot tudtak biztosítani, mint a szegényebb települések.

Volt, ahol több mint 34 éves eszközt használtak, illetve egyes tűzoltóautók kora elérte a 30 évet, ami már nem felel meg a kor követelményeinek - fűzte hozzá. Ebben a helyzetben egy olyan fejlesztés megindítása mellett döntöttek - folytatta -, ami elősegíti a foglalkoztatást, a tűzoltók munkáját és növeli a tűzbiztonságot. A munkában természetes partnernek tekintették a Rábát, amely már 1920-ban is ellátta gépjárművekkel a hazai tűzoltóságokat. Ezt a hagyományt élesztették fel, amelynek eredménye a most bemutatott korszerű tűzoltóautó - mondta Pintér Sándor.

Bakondi György, az OKF főigazgatója hangsúlyozta, hogy a most bemutatott tűzoltóautó a jelenlegi 15 éves átlagéletkorú, 43 típusból álló járműállományt hivatott kiváltani. Ettől azt is várják, hogy a járműállomány egységesítése révén hatékonyabbá és olcsóbbá válik a flotta fenntartása, szervízelése.

Felhívta a figyelmet arra, hogy a legjobb felkészültségű személyi állomány sem tud hatékonyan dolgozni, ha nem rendelkezik a munkájához szükséges eszközökkel. Ezért nemcsak a tűzoltóautók cseréje történik meg, hanem számos új eszközzel látják el a tűzoltókat, a többi között konténerszállítóval, minihelikopterrel és mobil laboratóriumokkal - fűzte hozzá. Arról is szólt, hogy az eddigi erőfeszítéseknek köszönhetően az elmúlt évben, a korábbi időszakhoz képest már 50 százalékkal csökkent a tűzesetek száma.

Ugyanakkor a következő négyéves ciklusban megtörténik a tűzoltóautók cseréje, amitől a beavatkozási képesség további javulását várják - mondta Bakondi György.

Az új négyezer literes víztartállyal rendelkező tűzoltóautó prototípusa a katasztrófavédelem irányítása alatt álló BM HEROS Zrt. és a Rába Járműipari Holding Nyrt. együttműködésében készült el. A sorozatgyártás a tervek szerint 2015 első negyedévében kezdődhet meg.

A HEROS AQUADUX-X 4000 típusú járművet egy összkerékhajtású RÁBA-alvázra építette a BM HEROS Zrt. amely egy évtizede gyárt tűzoltóautó-felépítményeket a magyar tűzoltóság számára. Eddig kizárólag külföldi gyártók alvázait használták.

A RÁBA a Renault-val együttműködve alakította ki az új tűzoltóautó alvázat - hangzott el a járműbemutatón.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

acdc, 2014.04.01 20:43

@VoIe: Első ránézésre ez egy sima terepes Renault Kerax
(asszem ez a neve nem ismerem a francia teherautókat)
a felépítmény meg nem Rosenbauer, hanem Rába.
Nem egy nagy kunszt, mondhatni minden külföldről jön.
Mi négyen terveztünk egy homlokrakodót munkatársaimmal 1-1,5 év alatt, most Kramer néven tudjuk
sorozatgyártani.
Motort,váltót,elektronikát viszont a németek adják.Többre magyar cégnek egyszerűen nem futja.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Klaci79, 2014.04.01 09:07

Ez végre egy nagyon jó hír! Kicsit magam ellen beszélek és protekcionista leszek, de remélem valahogy megoldják, hogy a jövőben ilyen autókat szereznek be a tűzoltóságok, persze csak ha tényleg jó minőség lesz!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Abbe, 2014.04.01 08:29

@acdc: "Nekem semmi bajom a Rábával, csak a politika meg a pártok takarodjanak a közeléből."

A Rába már akkor élvonalbeli exportőr cég volt, mikor a jelen politikai vezetők a homokban játszottak. Dolgoztam a Rábában, később az élet úgy hozta, hogy a Rábának.
Egy ekkora céget is ki tud fektetni a politika, mert hajlamos az érzelmi megnyilatkozásokra. Ha teleszórják a felügyelő bizottságot pártkatonákkal--bármely oldalra igaz--a cégnek vége.
Megszűnik a szakmai irányítás felsőbbrendűsége mert előtérbe kerül a rokonok, osztály és kollégiumi társak érdeke.
Ezek a " jóemberek" már azzal is sokat ártanak, hogy lassítják a döntéshozatalt. Hasonló okok miatt került válságba a létező szocializmus. Hogy utána mi történt a nép a saját bőrén érzi.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

ZalanIvan, 2014.04.01 07:57

@acdc: "Nekem semmi bajom a Rábával, csak a politika meg a pártok takarodjanak a közeléből."

Ha az olyan egyszerű lenne ebben az országban...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

VoIe, 2014.03.31 23:14

@acdc: A motor Renault, a szivattyu is valami kulfoldi cucc, az alvazat Raba-Renault kozos projekt kereteben terveztek, de a tobbi nagyjabol magyar, ahogy 44 beszallitobol 41 is magyar ceg, ami nagyon jo hir.

Viszont a legszebb az egeszben, hogy ehez orbaneknak nem sok koze van, ezek tobb eves fejlesztesek, valoszinuleg a Raba meg az elmultnyolcevben kezdte meg a fejlesztest, amihez meg gyurcsanyeknak nem volt semmi koze. Pont ezert kene hagyni a Raba -t, mert ha elkezdik beultetni oda is a partkadereket, akkor hamar csodbe megy a ceg.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html