Új megoldással segítik az álláskeresőket

Bő két hónapos tesztidőszak után új munkaerő-piaci szolgáltatást élesít az Allas.hu, amely a hirdető és az álláskereső közötti kapcsolatfelvétel idejét minimalizálja, az új adatbiztonsági előírásoknak (GDPR) maximálisan megfelelve - adta hírül a társaság.
K. Kiss Gergely, 2018. május 14. hétfő, 13:44
Fotó: Shutterstock

A cégek szempontjából az álláspiacon ma két szorító tényező van: a megfelelő ember, akit minél rövidebb idő alatt meg kell találni. Az új Ping-funkció ezt az időintervallumot akár egyetlen percre is képes "összenyomni". Ráadásul egy egyszerű email segítségével átugorhatóvá teszi az utat az állásinterjúra behívható jelöltig, mivel az illető azáltal eleve releváns a meghirdetett állásra, hogy a cég által megjelölt megfelelési szintet eléri - magyarázta Rácz István, az Allas.hu vezérigazgatója.

Ezzel a betölteni kívánt pozícióra az adott cégnek nem kell az adatbázisban "kurkásznia", mert az állásportálra feltöltött hirdetése belépőt ad ahhoz, hogy láthassa hány jelentkező szólítható meg az adott pozícióra az Allas.hu adatbázisában, s közülük ki-ki, hány százalékban egyezik az álláshelyre megadott elvárásokkal. Amennyiben a cég ezek alapján úgy dönt, hogy megszólít egy (vagy akár minden) potenciális jelöltet, azt néhány kattintással az állásportál rendszerében (a cég számára be nem azonosítható módon) megteheti.

E pingelés során az Allas.hu-n keresztül, az adott cég nevében egy emailt küldenek a potenciális jelöltnek. Ebben az áll, hogy az állásportálra feltöltött profil alapján az illető cég relevánsnak látja a meghirdetett pozíciójára, ezért, ha érdekli az ajánlat, kérik: jelezzen vissza. Az új szolgáltatás működési elve az, hogy a felhasználó maga döntse el: direkt kapcsolatba lép-e az őt "megpingelő" céggel vagy sem. Ha a címzett pozitív választ ír vissza, a kiléte felfedhetővé válik; ha nem válaszol az e-mailre (vagy nemleges a válasza), akkor viszont a rendszer továbbra is biztosítja számára az anonimitást - olvasható közleményükben.

HOZZÁSZÓLÁSOK