A beszerzési szabályok rögzítik mindazokat a termelésre, beszállításra, átláthatóságra és fenntarthatóságra vonatkozó szigorú minőségi elvárásokat, amelyeket a Lidl - földrajzi elhelyezkedéstől függetlenül - partnereivel szemben támaszt; ugyanakkor kiemeli mindazokat a garanciákat és vállalásokat is, amelyeket a világ egyik meghatározó áruházláncaként biztosít zöldség-gyümölcs beszállítói számára - írta közleményében a Lidl Magyarország.

Hazánkban február 1-jén vezetik be a nemzetközi irányelveket, amelyek egyebek mellett kiemelik, hogy minden Lidl partnernek rendelkeznie kell GlobalG.A.P - egy, az ISO-hoz hasonlatos, kifejezetten a mezőgazdasági termesztésre vonatkozó - nemzetközi minőségbiztosítási tanúsítvánnyal, míg a hatósági határértékeket illetően a törvényi előírásoknál is jóval szigorúbb önkorlátozást ír elő partnerei számára a Lidl.

Szintén kiemelt szerepet kap a zöldségek és gyümölcsök eredetigazolása, azaz, a termékeknek az áruházak polcaitól egészen a termőföldig visszakövethetőnek kell lenniük, valamint fontos kérdésként kezeli a Lidl az úgynevezett hűtési lánc kialakítását. A termények ugyanis a raktározás és szállítás alatti korszerű hűtési eljárásokkal tarthatók frissen. A Lidl Magyarország beszállítói rendszerének köszönhetően az olyan, frissességüket gyorsan elvesztő hazai termények, mint a fejes saláta, az újhagyma, a gomba vagy a csomós retek, 24 óra alatt az áruházak polcaira kerülnek a magyarországi termőföldekről; de a frissességüket tovább megőrző magyar zöldségek és gyümölcsök - mint a burgonya, a sárgarépa, az alma, a körte, a vöröshagyma, a cékla, az uborka, a paradicsom, vagy a paprika - is alig 48 óra alatt az áruházakba érnek - írja a vállalat.

Már tavaly óta így szállítanak

Hazánkban elsősorban a kistermelőket gazdasági csoportokba fogó termelői értékesítő szervezetektől (tészektől) és a Lidlnek közvetlenül termesztő nagytermelőktől érkeznek a friss zöldségek és gyümölcsök a polcokra. "Bár a szigorú minőségi követelmények most öltöttek nemzetközi szinten egységes formát, a Lidl Magyarország számára jelenleg éves szinten közel 67 ezer tonna terményt biztosító hazai beszállítók számára nem tartalmaz újdonságot a frissen közzétett irányelv, hiszen többségük már a Lidl 2004-es magyarországi piacra lépése óta együttműködik a vállalattal és már a kezdetektől a Lidl németországi központjában lefektetett követelményeknek megfelelve végzi munkáját. A Global G.A.P. hazánkban már 2017. január 1-jétől kötelező érvényű tanúsítvány, és mind a nyomon követhetőség, mind a korszerű hűtés általános gyakorlat a hazai beszállítóinknál" - emelte ki Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

60 százalék magyar

Annak érdekében, hogy a Lidl Magyarország a jelenleginél is nagyobb arányban kínálhasson termékei körében magyar árut, valamint, hogy támogassa a hazai termelőket, 2013-ban létrehozta a "Lidl a magyar beszállítókért" programot.

A vállalat termékeinek közel 60 százalékát magyar beszállítóktól szerzi be.

A Lidl jelenleg 169 áruházat üzemeltet hazánkban, több mint 4000 munkavállalót foglalkoztat. A cég tájékoztatása szerint országos szinten egyedülálló ütemben és mértékben növeli munkavállalóinak bérét: 2018. március 1-jével átlagosan 20 százalékkal emeli bolti és raktári fizikai munkavállalói munkabérét, így 2016 januárja óta összesen 52 százalékos béremelést valósít meg - írta a vállalat közleményében.

A kép illusztráció, forrás: Shutterstock.