A társaság tavaly 5,7 milliárd forintos nettó árbevételt ért el, amely 11,6 százalékos növekedésnek felel meg a megelőző évhez képest - közölte Balogh Levente ügyvezető igazgató. A kft. úgy tudta növelni árbevételét és 2008 decemberében megelőzni versenytársait, hogy az ásványvízpiac tavaly mintegy 3 százalékkal szűkült Magyarországon. A külföldi terjeszkedést tervező Szentkirályi Ásványvíz Kft. tavaly 150 millió forint adózás előtti eredményt könyvelhetett el. Balogh tájékoztatása szerint a társaság jelenleg is zajló 1,5 milliárd forintos beruházási programját pályázati támogatások nélkül önerőből, lízing- és hitelszerződésekkel finanszírozza. A tervezett külföldi befektetéseket illetően az ügyvezető konkrét célországokat nem említett, azt azonban elmondta: Nyugat- és Kelet-Európában elsősorban cégalapítással kívánja megvetni lábát a társaság. Balogh Levente szerint a gazdasági válság nem jelent akadályt a nemzetközi expanziós terveknek. A helyi termékeken kívül a Magyarországoról származó szentkirályi ásványvizet prémiumtermékként vezetik be az érintett piacokra. A Szentkirályi Ásványvíz Kft. január elején operatív vezérigazgatónak nevezte ki Matus Istvánt, akinek a társaság hosszú távú stratégiájának kialakítása mellett a belföldi piaci tervek elkészítése és végrehajtása lesz a feladata.