Ez a program emailben elküldi a cikk címét és bevezetőjét, önnek csak a címzett e-mail címét kell megadnia. Pár soros megjegyzést is mellékelhet az üzenethez a "Megjegyzés" rovatban.
Az MRSZ 21 taggal újjászerveződött OOH Tagozata szerint a Településkép védelméről szóló törvény tegnap (december 12-én) beadott szigorító módosítása megbénítja a közterületi piacot. A szövetség szerint a közterületi reklámozást nem csak a diszkriminatív és szeletív adók bevezetésével, hanem a Településkép védelméről szóló törvény közterületi reklámozásának további szigorításával is megpróbálja ellehetetleníteni a kormány. A szigorítás hatásra több száz vállalkozás több ezer dolgozója és önkormányzatok, lakóközösségek, valamint bérbeadók veszíthetik el bevételeiket.
Uniós jogba ütközik
A szakmai szövetség nem találja összeegyeztethetőnek az uniós joggal a közterületi reklámeszközökre - a helyi adókról szóló törvény legutóbbi, a T/13159. számú "egyes pénzügyi és gazdasági tárgyú törvények módosításáról" szóló törvényjavaslati csomagban közzétett módosításával - kivetett külön adót. A helyi adó ezen módosítása az uniós állami támogatási szabályoknak ellentmondva diszkriminatív, szelektív előnyt biztosít egyes médiavállalatoknak.
A közterületi médiapiac szereplői komoly hátrányba kerülnek más szakági szereplőkkel szemben és a reklámozókat a globális online reklámpiac felé terelik. Ezáltal ez az adó versenyhátrányt jelent az online piacon túlsúlyban lévő globális szereplőkkel szemben a hazai vállalkozásoknak - véli az MRSZ.
Lehetetlen mértékű adó
Az MRSZ OOH Tagozata fontosnak tartja kiemelni - mint ahogy az MRSZ legutóbbi közleményében is hangsúlyozta -, hogy a közterületi reklámokat szolgáltató vállalkozások ugyanúgy fizetik a reklámadót, mint más reklámpiaci szereplők és a reklámeszközök kihelyezéséért ugyanúgy fizetnek közterület-használati díjat az önkormányzatoknak, mint bármelyik közterületet használó vállalkozás. Az adó mértéke pedig olyan magas, hogy a közterületi reklámok fenntartása lehetetlenné válik. Hosszú távon ez az önkormányzati és állami bevételek jelentős esését vonja maga után.
A szövetség értetlenül áll a kialakult helyzet előtt, tekintve, hogy a kormányzat és az MRSZ között elindultak a tárgyalások a közterületi szabályozás témájában - olvasható a közleményben. Az elmúlt napok lépései, a két tervezet együttes hatása gyakorlatilag megsemmisíti a közterületi reklámozást, amely sok száz vállalkozást és több ezer dolgozó, bérbeadó megélhetését ellehetetleníti - jegyzik meg az MRSZ.
A Magyar Reklámszövetség a fentiek alapján arra kéri a kormányt, hogy folytatódjék a megkezdett párbeszéd a szakma és a kormány között, valamint az MRSZ OOH Tagozata által felajánlott - szakmai szempontokat szem előtt tartó - javaslati anyag megvitatása. Ennek megfelelően az MRSZ és OOH tagozata javasolja, hogy a fenti és tervezett további szabályozások érvénybe léptetését a kormány az MRSZ-szel és az OOH Tagozatával egyeztesse - olvasható a közleményben.
2019 telén járunk. Bent meleg, kint hideg, elég erősen körülvesz már minket a délutáni sötétség, és még mindig nem múlt el az ebéd utáni kajakóma. Csörög a telefonom, 17:55 van...