A nyílt tender eredményét az ajánlatkérő Autóipari Próbapálya Zala Kft. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.

A feladat meghatározása a következő: a zalaegerszegi járműipari tesztpálya speciális irányítási- és IT alépítményi rendszerének tervezése és kivitelezése. Ide tartozik a próbapálya területén kiépítendő gyengeáramú alépítmény, a hírközlő vezeték hálózat, a kerítésvédelmi rendszer, az építményfelügyeleti rendszer, valamint két darab, egyenként 40 méter magas rácsos torony építése. A munka része továbbá 30 sorompó és 2 trafóállomás telepítése is. A nyertessel március 10-én kötött szerződést az ajánlatkérő.

A Napi.hu tavaly júniusban írt arról, hogy a közbeszerzések gyakori nyertese, a tiszakécskei székhelyű Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Kft. építheti tovább a zalaegerszegi próbapályát, nettó 11 milliárd 402 millió forint keretösszeg erejéig. Novemberi hír volt, hogy már mintegy 70 százalékban kész, és a tervek szerint 2021 végére átadható lesz a 45 milliárd forintba kerülő, 260 hektáron elterülő zalaegerszegi járműipari tesztpálya.

Az ausztriai AVL autóipari kutatóvállalat és a zalaegerszegi komplexum tulajdonosa, az állami Autóipari Próbapálya Zala Kft. 2019 végén azért alapította meg a 74-26 százalékos arányban osztrák többségi tulajdonú AVLZalaZone-t, mert a tesztpálya néhány elemén már elindulhattak a szolgáltatások. Robert Siddi tájékoztatása szerint négy és fél modul működik: a Smart City, a nyolcféle felületen kipróbálható fékteszt, a 300 méter átmérőjű dinamikus felület és a kisebb versenypályának számító kezelhetőségpálya.