Újabb állami megbízást kapott a Fidesz-közeli cég

Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár és a Hungarofest után a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségtől is nyert el kommunikációs megbízást a 2008-ban alakult Young and Partners Kft. A cég Kuna Tibor, a Fidesz-frakció egykori kabinettitkárának tulajdonában van.
Domokos Erika, 2011. május 20. péntek, 08:15

Újabb állami megbízást nyert el Kuna Tibor, a Fidesz országgyűlési frakciója egykori kabinettitkárának tulajdonában lévő Young and Partners (Y&P) Kommuniációs és Tanácsadó Kft.: a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) kiadványainak és marketing eszközeinek tervezését, előállítását végezheti el a Sprint Nyomdaipari Kft.-vel közösen, nettó 150,9 millió forintért. Az NFÜ közbeszerzési tájékoztatójából kiderül, hogy a keretösszeget előzetesen meghatározták, és a konzorciumot négy ajánlattevő közül áprilisban hirdették ki győztesnek.

A Y&P nyerte meg márciusban az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP) éves kommunikációs stratégiájának kidolgozására kiírt tendert is, e szerződés értéke nettó 19,7 millió forint. Az OEP eljárásán ajánlatot tett még az ArtTop Marketing Kft. és az a Bell & Partners Kft. is, amellyel közösen a Y&P megnyerte áprilisban - az állami ünnepségeket is szervező - Hungarofest Nemzeti Rendezvényszervező Nonprofit Kft. média- és pr-feladatok ellátására kiírt közbeszerzését, nettó 440 millió forintos keretösszegben. (A Kreatív Online információi szerint a pr-munkát végzi el a Y&P.) A Bell & Parners áprilisban a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium kormányzati kommunikációs tenderén is győzött, ennek kerete nettó 480 millió forint.

Sportos ügynökség
A Y&P a weboldalán a következő nyitó mondattal jelöli ki feladatát: "Csak a második lépés, hogy az ügyfelünk megnyerjen egy kommunikációs meccset, az első, hogy azt a saját pályáján játssza."

A Y&P-t 2008 áprilisában alapította Kuna Tibor és Kiss Zoltán Balázs, aki azonban 2010 márciusában kiszállt a cégből - derül ki az Opten cégtárának adataiból. Kuna az előző Fidesz-kormány idején, 1999-től az Ifjúsági és Sportminisztérium munkatársa volt, ahonnét a kormányváltás után, 2003-ban a stratégiai és fejlesztési főosztályvezetői posztjáról távozott - áll a kommunikációs szakember interneten elérhető életrajzában. 2003-tól kabinettitkár volt a Fidesz-frakciónál, illetve a Full-Data cégcsoport pr és kommunikációs igazgatója. 2005-től a Merlin Communications Magyarország Kft. stratégiai igazgatója volt, majd 2008-tól a Y&P ügyvezetője, vezető tanácsadója és emellett 2009-től a Fipra Hungary Kft. résztulajdonosa, vezető pr tanácsadója. Életrajzából az is kiderül, hogy oktat a budapesti kommunikációs főiskolán, valamint a Corvinus és a Századvég Alapítvány közös politikai szakértő képzésén politikai marketinget és pr-t.

Az NFÜ kommunikációs tendere három részteljesítésre szólt, a Y&P mindhárom részre pályázott, önállóan vagy konzorcium tagjaként. A nyomdai feladatok teljesítésére kiírt beszerzés magában foglalja a kiadványok és szórólapok, a dekorációs és marketing eszközök, reklámajándék tárgyak tervezését és kivitelezését, valamint az egyéb elektronikus megjelenési lehetőségek megtervezését és elkészítését. A második részt az NFÜ kommunikációs kampányainak kreatív tervezésére és megvalósítására írták ki nettó 32 millió forintos kerettel, ezt négy ajánlattevő közül az Insomnia Reklámügynökség Kft. nyerte meg.

A harmadik rész az NFÜ pr feladatainak ellátására szólt, nettó 216,1 millió forintért, ez azonban eredménytelenül zárult, pedig itt lett volna a legnagyobb verseny, ugyanis nyolc ajánlat érkezett (Y&P, Insomnia, Hamu és Gyémánt Kft., V.M.komm Kft., Goodwill Communications Kft., Open Communications Kft., Akció 360 Reklámügynökség Kft., Eurolex Consulting Kft. és Arvali Kft. közös ajánlattevők). Az NFÜ indoklása szerint az ajánlatokat nem tudta volna objektíven és jogszerűen elbírálni, ezért inkább eredménytelenné nyilvánította erre a részre vonatkozóan a tendert.

 

Nagy kötelezettségállomány
A Y&P-nek nincs online elérhető 2010-es mérlege, a 2009-es beszámolójából kiderül, hogy az évben 115 millió forintos nettó árbevétel mellett 14 milliós mérleg szerinti eredményt ért el. Kötelezettségállománya meghaladta a 64 millió forintot, amiből 50 milliót a szállítók felé fennálló tartozás tett ki.

 

A Y&P referenciái között szerepel többek között a Sanofi-Aventis, a Pannonhalmi Apátság pincészete, és részt vett a "Nemzeti Vidékfejlesztés" kommunikációs stratégiájának és az "EU elnökség 2011" stratégiájának elkészítésében is. A Közbeszerzési Értesítőből kiderül, hogy a cég januárban megnyerte Szentendre uniós támogatással megvalósuló, egymilliárdos városközpont rehabilitációs programjának kommunikációs feladataira kiírt közbeszerzését nettó 24,7 millió forintért. Veszprém önkormányzatától 2010-ben egymilliós megbízást kapott a Dózsa György Általános Iskola egyik fejlesztési programjának, valamint a Kolostorok és kertek a Veszprémi Vár tövében című, szintén uniós projekt tájékoztatási feladatainak ellátására 7,8 millió forintért. A Dunaújvárosi Főiskolának több fejlesztési projekthez kapcsolódóan is dolgozik, a Közbeszerzési Értesítőben megjelent egyik hirdetmény szerint öt program nyilvánosságának biztosítására mintegy nettó 20 milliós megbízást kapott.

 

Young & Partners-adatok (millió Ft)

20082009
Saját tőke18,532,6
Kötelezettségek24,964,8
Ért. nettó árbevétele43,8115,1
Üzemi eredmény20,418,1

Forrás: e-beszámoló

 

 

HOZZÁSZÓLÁSOK