A Napi Gazdaság cikke.

A társaság valamennyi, kétszázötven dolgozójának felmondtak, a csoportos létszámleépítésről a területileg illetékes munkaügyi központot már tájékoztatták. Azért döntöttek így, mert a rövid életű, ám nehéz sorsú cégre a legutóbbi, harmadik pályázati fordulóban csupán egyetlen ajánlat érkezett, ám az is érvénytelen volt. A jelenlegi körülmények között a termelést már nem tudják fenntartani. A TM-Line 900 millió forintos nettó irányáron hirdette meg a bérelt üzemben dolgozó társaság gépeit és eszközeit, valamint a raktáron lévő alkatrészeket és készleteket (Napi, 2009. február 5.).

A világ nagy autógyárainak elsősorban préselt fém alkatrészeket előállító céget - két másik társasággal együtt - 2006 tavaszán hozta létre a Bakony Művek Autóalkatrész-gyártó Zrt. A jövő már a cég születésekor sem ígért túl sok jót, mert a nehéz pénzügyi helyzetben lévő anyavállalatától 350 milliós adósságot örökölt. Működésének első évét több mint 400 millió forintos veszteséggel zárta.

Miután a Bakony Művek felszámolási eljárás alá került, csakhamar kiderült, a patinás cégnek a BP 99,98 százalékos üzletrészcsomagja az egyetlen magmaradt, értékes vagyoneleme. Ezért a TM-Line, amely a Bakony Művek felszámolója is, már tavaly tavasszal megpróbálta értékesíteni a BP-t, de a tranzakció kútba esett. Nem sokkal később egy 1,4 milliárdos lejárt határidejű követelés miatt a BP ellen is felszámolási eljárást kezdeményezett a Bakony Művek korábbi tulajdonosához, a Bankár-csoporthoz kötődő FBC Ingatlanhasznosító Kft. Ez a társaság volt a tulajdonosa annak az ingatlannak, amelyben a BP működött.