Az ajánlatkérő mindkét esetben kiemeli, hogy az Európai Unió az M3 Projekt támogatásáról még nem döntött, így felhívja a gazdasági szereplők figyelmét arra, hogy az eljárást eredménytelenné nyilváníthatja, ha az ajánlattételi határidő lejártát követően - az ajánlati kötöttség ideje alatt - Magyarország kormánya vagy a Fővárosi Önkormányzat a projekt pénzügyi fedezetének biztosítására nem vállal garanciát.

Az északi szakasz a Dózsa György úti, az Árpád hídi, a Forgách utcai, a Gyöngyösi utcai, az Újpest-Városkapu és az Újpest-Központ állomásokat foglalja magába. El kell végezni az építészeti, szerkezetépítési és szigetelésjavítási munkákat, mozgólépcsőket és lifteket kell beépíteni, fel kell újítani a mozgólépcsőket, továbbá cserélni kell az áramellátási rendszereket is.

Ugyanezeket a munkákat kell elvégezni a középső szakaszon is. Ezek állomásai a következők: Nagyvárad tér, Klinikák, Corvin negyed, Kálvin tér, Ferenciek tere, Deák tér, Arany János utca, Nyugati pályaudvar és Lehel tér.

Mindkét tendernél azonosak az értékelési kritériumok. Az ár 50, míg a minőség 48 súlyszámmal szerepel. Ez utóbbiból legnagyobb - 18 súlyszám - a kötelező 36 hónaphoz képest vállalt további, legfeljebb 24 hónapos jótállás.

A szükséges referencia is azonos mind a két szakasznál: az elmúlt 8 évből összesen legalább 8 milliárd forint értékű felszín alatti vasútvonal földalatti állomásai építésénél vagy felújításánál szerzett építészeti és szerkezetépítési munkák elvégzését kell felmutatni. Az ajánlattételi határidő mindkét tendernél augusztus 25.