Újabb milliárdos megbízás a Közgépnek - épül az út az Audihoz

Egyedüli ajánlattevőként a Közgép és a Magyar Aszfalt alkotta konzorcium nyerte meg azt a közbeszerzési eljárást, amit a NIF Zrt. - az Audi gyártókapacitásának bővítéséhez kapcsolódóan - Győr keleti iparterületének körüljárhatóságát biztosító közutak fejlesztésére írt ki.
NAPI, 2012. március 28. szerda, 12:54
Fotó: Napi.hu

A munkaterület átadásával március 20-án elkezdődött Győr keleti iparterületének körüljárását biztosító, az Audi Motor Hungaria Kft. nagyberuházásához kapcsolódó, Győrszentiván északi és déli bekötését lehetővé tevő közutak és létesítményeinek építése. (A tervek szerint a város keleti részén mintegy 200 hektáros logisztikai és ipari parkká bővítik majd a meglévő ipari parkot.) A kivitelezésre kiírt nyílt közbeszerzési eljárást egyedüli ajánlattevőként a Magyar Aszfalt Kft. és a Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt. alkotta "Győr Kelet MK Konzorcium" nyerte meg - tudta meg a Napi Gazdaság Online a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-től.

A kivitelezésben részt vesz még alvállalkozóként a Strabag AG, a Pentavia Kft. és az Aszfalt Divízió Kft. (a cégeket ajánlatában is feltüntette alvállalkozóként a nyertes konzorcium). A munka előzetesen becsült értéke nettó 3,2 milliárd forint volt, az összeg 5 százalékos tartalékkeretet tartalmaz. A nyertes konzorcium nettó 3,047 milliárd forintért vállalta a kivitelezést - derül ki a közbeszerzés eredményéről szóló hirdetményből.

A NIF tájékoztatása szerint a közbeszerzési eljárás dokumentációját öt vállalat is megvásárolta, de csak egy ajánlat érkezett, amit két ajánlattevő adott be konzorciumként. Az eljárást kétszer hirdette meg a NIF, először tavaly novemberben, majd decemberben. "Az ajánlati felhívás módosítása vált szükségessé, emiatt írta ki újra a közbeszerzést a NIF" - közölte a társaság.

Az elvégzendő munka mintegy 7 kilométeres, 2x1 sávos út építésére szól kerékpárúttal együtt, ezen többek közt ki kell alakítani két ötágú és egy négyágú csomópontot, közműveket, közvilágítást és kerítést, valamint növényeket telepíteni. Kerítést a környező természetvédelmi (Natura 2000-es besorolású) területek védelmében, ideiglenesen kell felhúznia a kivitelezőnek. "Így jelölve a munkaterület szélső sávját, amit a munkavégzés folyamán nem léphetnek át. Így biztosítható a legjobban a környezet védelme a fejlesztés ideje alatt" - tájékoztatott a NIF. A kivitelezés határideje 2012. november 30.

A közútfejlesztéshez kapcsolódó mérnöki feladatokat a Főber Nemzetközi Ingatlanfejlesztő és Mérnöki Zrt. végzi, e cég nyerte meg az erre kiírt közbeszerzést nettó 67,8 millió forintos ajánlattal.

Az Audi tavaly jelentette be, hogy egymilliárd eurós beruházással teljes vertikumú gyárat hoz létre Győrben, 2013 második felétől, a gyár teljes kapacitású működésétől kezdve napi 500 autót gyártanának.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Blama, 2012.03.28 18:40

@csaba760384: Lehetne tízszer annyi is.
Olcsóbb ez vagy drágább, mint a komonista útépítés?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

csaba760384, 2012.03.28 18:14

450.000.000/km egy kétsávos útért...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Blama, 2012.03.28 15:21

@VoIe: Államtitok. vagy - s ez még jobb - üzleti.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

VoIe, 2012.03.28 15:10

Erdekelne, hogy hany MRD Ft / Km aron epitik az utat.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Blama, 2012.03.28 14:15

@RealMan: A Magyar Aszfalt kinek a tulajdona?
"Az SZDSZ-es pénzkifizető-hely" ( idézet a jobboldali szövegekből való ) Strabagé.
Juj, de pikántos, nem?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html