Az I.M.G. Inter Media Group Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) nettó 1,9 milliárd forint keretösszegű közbeszerzési eljárását, amit a televíziós digitális átállás kommunikációjára írt ki a szervezet. A Patonai Péter többségi érdekeltségében álló cég - aki az első Orbán-kormány idején, 1998-2000-ban az MFB elnök-vezérigazgatója is volt - egyedüli érvényes ajánlattevőként szerezte meg az összetett tájékoztatási munkára szóló megbízást. Az NMHH napokban közzétett közbeszerzési tájékoztatója szerint a vállalkozással a keretösszeg kimerüléséig, de legfeljebb 30 hónapra kötnek szerződést; az eljárás eredményéről december 19-én döntöttek. A hatóság maga finanszírozza a beszerzést.

A Nézőpont-leányvállalat is befutott az NMHH-nál

Az NHHH a digitális átálláshoz kapcsolódó piacfelmérés harmadik ütemének lebonyolítására és médiaelemzési feladatok ellátására is folytatott le közbeszerzést, ezen három ajánlattevő közül a Nézőpont Intézet Elemző és Kutató Zrt. tulajdonában lévő Kutatópont Piac és Véleménykutató Kft. győzött, nettó 31,2 millió forintért. Nem ez volt a Kutatópont első NMHH-s megbízása: 2011-ben az Ariosz Kft.-vel közösen nettó 17,8 milliós, 2012-ben pedig egyedüli vállalkozóként 24,3 milliós, majd 15,6 milliós kutatási munkát kapott - derül ki a Közbeszerzési Értesítőből. A társaság más állami szervezeteknek is dolgozik, például a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek és a Szerencsejáték Zrt.-nek. A Kutatópontot 2010 júniusában alapította a Nézőpont Intézet (a társaság a cégadatok szerint 2012. december 27. óta Bonum Semen Befektetési és Vagyonkezelő Zrt. néven tevékenykedik, egyszemélyes részvényese Mráz Ágoston Sámuel), 2010-ben már 70,2 millió, 2011-ben pedig 174,7 millió forint nettó árbevételt ért el, az adózott eredménye 11,7 millió, illetve 23,5 millió forint forint, amit az üzleti év végén kivett a cégből a tulajdonos.

A keretszerződés a legkésőbb 2014. december 31-ig megvalósuló, magyarországi földfelszíni televíziós műsorszórás digitális átállásához kapcsolódó lakossági és nem lakossági (intézményi, önkormányzati, civil szervezetekkel való), valamint projekten belüli kommunikációjához szükséges kreatív tervezési és kivitelezési, médiatervezési és médiavásárlási, valamint pr és call center üzemeltetési feladatainak, illetve a kapcsolódó ügynökségi szolgáltatások ellátására szól. Az összetett tájékoztatási munkát nem bontotta részekre az NMHH, arra csak egyben lehetett ajánlatot tenni. Az NMHH közbeszerzési hirdetménye szerint az I.M.G. várhatóan alvállalkozót is bevon a szerződés teljesítésébe, azt hogy kit vagy kiket, nem jelölték meg az eljárás eredményéről szóló tájékoztatóban.

Az NMHH a kampányok keretében tájékoztatja majd a lakosságot többek közt az analóg adók leállásának egyes ütemeiről, az áthangolás időszakáról és a rászoruló csoportokat arról, hogy állami támogatás keretében jogosultak vevőkészülékre.

Az MTVA is az I.M.G-t választotta

Az I.M.G. tavaly novemberben a közmédiumokat irányító Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) nettó 1,5 milliárd forint keretösszegű kommunikációs közbeszerzését is megnyerte. A cég feladata az MTVA televíziós műsoraihoz és imázs hirdetéseihez, valamint egyéb közérdekű tájékoztatási feladataihoz kapcsolódó hirdetések megjelentetése, a médiavásárlás és a szükséges ügynökségi szolgáltatások ellátása. A megbízás a keretösszeg kimerüléséig, de legfeljebb 36 hónapra szól. Az I.M.G. egyéb állami munkáiról itt olvashat bővebben.

Többféle referenciát kellett igazolni

Az NMHH a közbeszerzésen többféle és összetett referenciát várt el a pályázóktól, amit a jelek szerint, csak az I.M.G. tudott teljesíteni - ezek között volt két-két, országos médiumokban megjelentetett hirdetési kampány; kreatív feladatok teljesítésére szóló munka; pr-kommunikáció; legalább egy éven keresztül futó pr-kampány kivitelezése; sajtótájékoztató szervezése; webfejlesztési, közösségi média kampány; online médiavásárlási kampány tervezése és lebonyolítása. Igazolni kellett 2009-2011-ben médiatervezésből és médiavásárlásból legalább nettó egymilliárd forintos árbevételt, közülük az egyik évből 600 milliósat. A kreatív ügynökségi és/vagy pr ügynökségi szolgáltatásból nettó 400 milliós árbevételt, a három év egyikében pedig legalább 250 milliósat. A call center üzemeltetéséből minimum nettó 80 milliós forgalmat kellett felmutatni.

Bírálati szempontok az NMHH tenderén*
(súlyszám)
Médiavásárlás árajánlata30
A kreatív, gyártás árajánlata10
Pr-feladatok és call center szolgáltatások árajánlata20
A teljesített mintafeladat értékelése40
Forrás: TED, *az összességében legelőnyösebb ajánlat kiválasztása

Terepjárót vesz és felújít az NMHH

Az NMHH hét telepjárót vásárol nettó 26,2 millió forintért. Az uniós közbeszerzési értesítőben (TED) megjelent hirdetmény szerint a mérésügyi és felügyeleti munkák elvégzéséhez szükségesek az Euro5 környezetvédelmi követelményeknek megfelelő, dízel üzemű és legalább 100 lóerős járművek. A szállításra kiírt közbeszerzést tavaly november végén, egyedüli ajánlattevőként nyerte meg a Duna Autó Zrt.

A médiahatóság felújíttatja az oktató központját is, nettó 149,9 millió forintért. A II. kerület, Hűvösvölgyi út 95. száma alatti egykori villaépület átalakítására hirdetmény közzététele nélküli közbeszerzést bonyolítottak le, három cégnek küldve ajánlati felhívást. A közbeszerzési törvény módosítása szerint háromajánlatos eljárást építési beruházás esetén akkor lehet lebonyolítani, ha a beszerzés becsült értéke nem haladja meg a 150 millió forintot. A felújítási munkákat előzetesen nettó 140 millió forintra taksálta a hatóság, a nyertes ajánlat azonban éppen csak alatta maradt az értékhatárnak, 149,93 millió forint volt, amit a Hercegbild Építőipari Kft. nyújtott be. Ajánlatot tett még a szintén budapesti székhelyű Linik Bau Kft., valamint a szolnoki Bolax Kft. - olvasható a kozbeszerzes.hu-n.