Hétfőn a repülőtér közelében, mintegy 30 aktivista részvételével tartott demonstráción Csorba Attila, a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) elnöke úgy fogalmazott: "senki nem akarhatja, hogy minimálbérre bejelentett, kötelezően túlóráztatott, a mindennapi stressztől zaklatott dolgozók feleljenek az utasok kényelméért, biztonságáért".
A BA szerint azonban nem igaz, hogy az utasok biztonságáért felelő dolgozók minimálbérre lennének bejelentve. Hardy Mihály, a repteret üzemeltető társaság kommunikációs vezetője az MTI-nek adott nyilatkozatában rámutatott: éppen a szakszervezetek utasították el a BA munkaidő csökkentésre vonatkozó javaslatát.
A LESZ elnöke új sztrájkot helyezett kilátásba, ha az érintett cégek nem változtatnak - az érdekképviseletek számára elfogadhatatlan - gyakorlatukon. A szakszervezet rossz gazdálkodással vádolja a repülőteret privatizáló cégeket.
Csorba példaként említette, hogy a Budapest Airport 11 milliárdot meghaladó elmaradást halmozott fel, miközben jövő évben lejár a beígért, 60 milliárd forintos fejlesztés határideje, miközben a Malév nyereséget termelő hozó áruszállítását kiszervezik és a több milliárd forintot érő Malév-üdülőt akarják jóval áron alul eladni.
A szakszervezet ezen kívül felrótta azt is, hogy az elmúlt három évben az ígéretek ellenére több mint ezer reptéri dolgozót bocsátottak el.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.