A Mol által augusztus óta üzemeltetett és a következő egy évben átalakítandó Agip-kutakon október eleje óta már nem lehet E85-ös üzemanyagot tankolni. A 173 töltőállomásból álló lánc volt a bioetanol-alapú üzemanyag legnagyobb hazai forgalmazója, az Eni Hungária Zrt. akvizíciója után viszont a Mol nem folytatja a termék értékesítését - olvasható a .

Az E85 nem része a Mol üzemanyag-portfóliójának - jelezte válaszában a társaság a Magyar Idők érdeklődésére. Hozzátették, a termék iránti kereslet rendkívül speciális és évek óta folyamatosan csökken, ez az üzemanyagfajta rendeltetésszerűen csak kevés autóban használható. Felhívták a figyelmet arra, hogy a bioetanol kizárólagos használata mellett fennáll az üzemanyagrendszer károsodásának veszélye.

A kereslet csökkenését alátámasztja a Nemzeti Adó- és Vámhivatal statisztikája. Idén júniusban összesen mintegy 40 ezer liter bioetanolt tankoltak az autósok, míg az üzemanyag fénykorában, 2010 júliusában a 4,42 millió litert is elérte a forgalma. Hat évvel ezelőtt összesen 36 millió liter fogyott az E85-ből. Vélhetően az elhanyagolható mértékű értékesítés miatt állította le a közelmúltban a szabadegyházi Hungrana Kft. is a bioetanol gyártását. A lapunk megkeresésére nem rea­gáló társaság az Agip-hálózat mellett az Oil! és az AVIA kútjait is ellátta.

Lenne még igény a környezetbarát naftára

Az üzemanyag népszerűségének hanyatlását a termék jövedéki adójának emelése indította el 2011 végén. Akkortól literenként 90 forinttal nőtt a bioetanol ára, így erősen csökkent a termék versenyképessége a benzinnel szemben. Emellett időközben nagyot zuhant a hagyományos üzemanyagok ára, ma már elhanyagolható a két termék közti árkülönbség - mondta a Magyar Időknek a Magyar Bioetanol Szövetség szóvivője. Kovács-Gajdács János jelezte, szomorú fejleménynek tartják a környezetbarát üzemanyag kiszorulását a piacról, bár még ma is több ezer autós használná a terméket. A ralisportban különösen népszerű az E85, mivel a versenybenzin árának kevesebb mint felét kell fizetni literjéért.