Reggel óta, az adatbáziskezelő-rendszer leállása miatt nem működött a MÁV internetes és automatás jegykiadó rendszere. A korábban megvásárolt jegyeket sem lehetett átvenni az automatákból. Csak a jegypénztárakban, valamint a MÁV mobilalkalmazás segítségével vásárolhatták meg menetjegyüket az utasok. Az applikációval váltott jegyet okostelefonon is be lehet mutatni a vonatokon a jegyvizsgálóknak. A hiba helyreállításáig az utasok a vonatokon is pótdíjmentes vehették meg menetjegyüket a közlemény szerint.

A rendszert mostanra megjavították, újra működnek az automaták.

A MÁV nem bírságolja meg azokat az utasokat, akik a műszaki hiba miatt nem tudtak érvényes jeggyel utazni. Amennyiben az utasok az automatás, illetve az internetes jegyváltás meghibásodása miatt nem tudták átvenni menetjegyüket, az utazásuk megkezdésétől számított 15 napon belül, utólag igazolhatják az érvényes menetjegy meglétét. Ehhez a vonaton a jegyvizsgálók által kiállított jegyzőkönyv (ún. utasleadási lap) sorszámát és a vásárlási azonosító adataikat (felhasználói név, jegyvásárlás időpontja) kell elküldeni az ügyfélszolgálat elérhetőségeinek egyikére.