Undorító állapotok a BKV-nál - reagált a vállalat

A fővárosi közlekedési társaság állítja, hogy folyamatosan javít az olyan helyzeteken, amelyekre egy szakszervezet szerint a dolgozók rendszeresen panaszkodnak: hogy idegenek is használják a sofőrök pihenőit, amelyek eleve kicsik, egy helyiségben kell étkezni a mosdóval. Utóbbi esetében arról számoltak be, hogy azok eldugultak, kicsordul belőlük az ürülék, de nem foglalkoztak a problémával sokáig.
Szabó Dániel, 2018. augusztus 18. szombat, 16:50

Embertelen állapotok uralkodnak a BKV végállomásain kialakított több tucat szolgálati pihenőben, egyebek között a 4-6-os villamost és a 3-as metrót pótló buszok végállomásain is. Eldugult, túlcsordult WC-kagylók, gusztustalan kézmosók, mocskos étkezősarkok, undorító szag, végtelenül lehangoló viszonyok - állította pénteki közleményében az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ).

Az érdekvédelmi képviselet szerint a BKV annyira nem foglalkozott az állapotokkal, hogy a dolgozók fotókat kezdtek készíteni a körülményekről. Így már egy-két helyen történtek előrelépések. Említettek olyan helyet is, ahol egy telepített konténeres, összesen 10 négyzetméter alapterületű tartózkodóban egy helyiségben volt a vécé, valamint az előterében az étkező is, sőt, a pihenő rész is. Itt tíz hónap után lépett a BKV az állításuk szerint.

A Napi.hu megkereste a közlekedési társaságot, hogy tapasztalták-e a lehangoló állapotokat, valamint, hogy milyen módon kívánják kezelni ezeket a panaszokat. A cég érdeklődésünkre azt a tájékoztatást adta, hogy nemcsak a lent említett érdekképviselettel, hanem a BKV Zrt-nél működő több mint 20 szakszervezettel is folyamatosak az egyeztetések.

"A végállomásokon jelentkező esetleges meghibásodásokat, hiányosságokat - amint tudomást szerez róla a felelős szakterület - a lehető legrövidebb időn belül igyekszünk elhárítani, vagy pótolni (hétvégén is). A rendelkezésünkre álló anyagi, műszaki és humán erőforrások biztosította lehetőségek figyelembevételével a Társaság folyamatosan törekszik a munkakörülmények javítására" - állítja a BKV.

A fotó forrása: Napi.hu/Szabó Dániel.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

europeer, 2018.08.18 19:06

Tisztelt Szabó Dániel Úr! /a cikk szerzője/
.
A NAPI.hu most szervezi az idei
HR-vezetők Országos Konferenciáját,
ahol többek között lesz olyan témakör, amibe ez az eset remek példa lehetne:
A munkaerő megtartása és fejlesztése ? Hogyan növelhető a lojalitás?
----------
Javaslom, hogy kérdezzék meg az előadót, hogy komolyan gondolják-e a munkaerővel való törődést, vagy csak azért vannak ezek az összejövetelek, hogy valamit kamuzzanak a sajtónak és egy jót egyenek?
Mert ha valóban törődnének a melósokkal, akkor nem alakulhatna ki a fenti eset sem.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

europeer, 2018.08.18 18:54

"egy helyiségben kell étkezni a mosdóval"
Gondolom az irodájuk nem ilyen, azt biztos másképp alakították ki.
Amúgy ezért érdemes melósnak lenni. Piti fizetésért gané körülmények.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html