Valóra válhat a Fornetti alapítójának álma

Lezárta első, teljes évét az Aryzta vállalatcsoport kötelékében a Fornetti. Az elmúlt 14 hónap során a Fornetti mintegy 8 millió eurót fordított fejlesztésre, új külföldi piacokra indította meg a szállításokat, új bolttípust és termékcsaládot mutatott be. Emellett a Fornetti lett az Aryzta kelet-európai régiós stratégiájának a központja.
Napi.hu, 2016. október 20. csütörtök, 15:24

Alig több mint egy éve, 2015 augusztus elején cserélt tulajdonost a Fornetti csoport, amely azóta jelentős fejlődésen ment keresztül. A vállalat az elmúlt évben közel 15 százalékot növekedett, miközben számos területen hajtottak végre fejlesztéseket is.

Az elmúlt 12-14 hónap alatt közel 8 millió eurót fordítottunk a gyártóberendezések és a technikai eszközök, köztük a gépjárműpark fejlesztésére. Magyarországon és Romániában is fejlesztettük a gyárainkat, és közel 40 új gépjárművet állítottunk forgalomba a termékek szállításához. A technológiai modernizáción túlmenően 2016 májusától 10 százalékos általános bérfejlesztést is végrehajtottak. - idézi a cég közleménye Sebastian Goodingot, a Fornetti csoport ügyvezető igazgatóját, az Aryzta közép-kelet-európai vezérigazgatóját.

A Fornetti a bérfejlesztés mellett az elmúlt egy évben csoportszinten több mint 200 munkavállalóval növelte foglalkoztatottjai számát, miközben egy ösztöndíj programot is elindított technikusi végzettségű fiatalok számára.

Nagy ugrás nemzetközi porondon

A fejlesztések révén megerősödött vállalat az elmúlt hónapokban újabb piacokon is megjelent termékeivel: a Fornetti termékei áprilisban jelentek meg a német kiskereskedelmi boltok polcain.

A Fornetti az elmúlt évben is folyamatosan fejlesztette termékeit és üzleti megoldásait, amelynek eredményeképpen áprilisban új bolttípust és termékcsaládokat vezetett be Magyarországon. A Fornetti Food and Beverage (FFB) üzletek a piaci trendeknek megfelelő kibővült kínálattal és megújult arculattal, önkiszolgáló rendszerben árusítják a pékárukat, szendvicseket, wrapokat, pizzaszeleteket és a saját márkás üdítőt és kávét.

A Fornetti üzleti modelljének eredményeit látva 2016 júniusában az Aryzta AG úgy döntött, hogy jelentősen növeli leányvállalatának nyújtott támogatás mértékét. A lépés értelmében a Fornetti csoport ügyvezető igazgatóját, Sebastian Goodingot azonnali hatállyal az Aryzta csoport közép-kelet-európai ügyvezető igazgatójának nevezték ki, mellyel felelősségi köre a régióban 5 országra és 8 pékipari vállalatra terjed ki, közel 3000 alkalmazottal.

HOZZÁSZÓLÁSOK