Változás jön a vitarendezésben

A fogyasztók és vállalkozások közötti, online adásvétellel vagy szolgáltatással összefüggő viták rendezésében segít a 2016. február 15-től induló uniós békéltető honlap - olvasható a Budapesti Békéltető Testület közleményében.
Napi.hu, 2016. február 15. hétfő, 09:42
Fotó: Napi.hu

A honlap segítségével anélkül egyezhetnek meg a felek, hogy a vásárló kitenné lábát otthonából, a cég pedig irodájából. Megoldást kínál egyúttal mindazon ügy megoldására, amelyet egy online megrendelés előzött meg.

A honlap magyar fogyasztó ügyében ingyenes, a többi tagállamból pedig olcsó vitarendezési lehetőséget biztosít. Kezelésében Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület segíti a feleket, illetve nyújt számukra támogatást online vitarendezési kapcsolattartó pontként.

Legyen szó akár online adásvételről vagy hasonló módon igénybe vett, bármilyen egyéb szolgáltatásról, a honlap segít megtalálni azt a békéltető testületet, amely megoldást kínál a céggel fennálló vita rendezésére. Az egész eljárás elektronikusan zajlik.

Cél a bizalomépítés

Az Európai Bizottság által közzétett 2015-ös jelentés (Consumer Conditions Scoreboard 2015.) legóvatosabb becslése szerint is az online kereskedelem az Unióban 230 milliárd eurós forgalmat bonyolított 2014-ben.

Tíz év alatt 21 százalékról 50 százalékra nőtt az ilyen vásárlások aránya. Azonban a fogyasztók még mindig idegenkednek a külföldi tagállamokból történő vásárlástól: hazánkban a megkérdezettek egyharmada vásárolt internetről belföldön 2014-ben, és csak közel 10 százaléka szavazott bizalmat egy másik tagállam webáruházának.

A fogyasztói bizalmatlanság miatt a vásárlók éves szinten összesen 11,7 milliárd eurótól esnek el. Ennyit tudnának spórolni becslések szerint ugyanis, ha az EU többi országában rendelkezésre álló olcsóbb kínálatot vennék igénybe.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK