Változik a hivatalos iratok kézbesítése

A hivatalos iratok postai útja elektronikusan is nyomon követhető lesz, amennyiben a posta létrehozza az ehhez szükséges adatbázist. Akkortól viszont ingyenes lesz a hivataloknak az alkalmazás használata és a tértivevény is elektronikussá válik - így döntött a kormány.
Németh Géza, 2019. december 22. vasárnap, 16:17
Fotó: Getty Images

A Magyar Közlönyben megjelent rendelet a hivatalos iratok postai kézbesítéséről szóló 2012-es jogszabályt módosítja.

A módosító rendelet feltételesen fogalmaz akkor, amikor kimondja, hogy az egyetemes postai szolgáltató (a Magyar Posta Zrt.) a hivatalos irat feladásához elektronikusan visszakereshető, elektronikus formában rögzített adatbázist előállító elektronikus alkalmazást hozhat létre. Ehhez a hivatalos iratok feladói ingyen férhetnek hozzá, sőt a használata számukra kötelező lesz. Ez azt jelenti, hogy a tértivevényes iratokat elektronikusan lehet nyomon követni.

A második értesítőben megjelölt átvételi határidő eredménytelen elteltét követően a posta az elektronikus dokumentumon feltüntetendő "nem kereste" jelzéssel a feladónak visszaküldi az iratot.

Az eredeti rendelet úgy szólt, hogy a posta 2020 első napjáig köteles a hivatalok rendelkezésére bocsátani a tértivevényeket, azt követően a hivataloknak kell azokat előállítaniuk. A mostani módosítás megengedi, hogy a posta által készített tértivevényeket 2020. június 30-ig használják a hivatalok.

A rendelet 2020. január 1-jén lép hatályba.

HOZZÁSZÓLÁSOK