Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatótanácsának elnöke, a Mercedes-Benz Cars vezérigazgatója az "auto, motor und sport" autóipari szaklap stuttgarti konferenciáján annak a meggyőződésének adott hangot, hogy a megosztott használatú járműveket a nagyobb kihasználtságuk miatt jóval gyakrabban kell majd cserélni, mint a felhasználók saját tulajdonában lévő gépkocsikat. Rámutatott: az új technológiáknak köszönhetően azok előtt is megnyílik a gépkocsihasználat lehetősége, akik korábban önállóan nem vezethettek autót. Szerinte a járművek közös használata elsősorban az urbánus központokra lesz jellemző, míg a távoli vidéken élők továbbra is többnyire saját tulajdonú járműveikre lesznek utalva.

A 2025-re évi 100 millió autó eladását jelző prognózisok nagyon is reálisak és még további növekedési lehetőségeket is rejtenek magukban. Piaci becslések szerint az idén globálisan 84 millió új gépkocsi áll forgalomba, két százalékkal több, mint tavaly.

A Porsche vezérének álláspontja szerint viszont a gépjárműmegosztás és a vezető nélküli taxik terjedése miatt a következő évtized közepétől a gépkocsieladások már csökkenni fognak. A Porsche ezért nagy hangsúlyt helyez a digitális mobilitási szolgáltató üzletág kiépítésére, ami várakozásai szerint bevételének "magas kétszámjegyű százalékos" részarányát fogja kitermelni a jövőben.

Az alacsony károsanyag-kibocsátású alternatív hajtásláncok elterjedésének kilátásairól szólva Dieter Zetsche a konferencián beszámolt arról, hogy a Mercedes-Benz az elkövetkező 10-15 évben az akkumulátoros autók kifejlesztésére helyezi a hangsúlyt. Emellett folytatják a hidrogénüzemű üzemanyagcellás autók fejlesztését, mert az elektromos autók töltési infrastruktúrájának elégtelensége esetén kitölthetik az így keletkező piaci rést. A következő évtized közepéig a Mercedes-Benz eladásainak 15-25 százalékát kívánja elektromos autókkal kitermelni.

A BMW Harald Krüger vezérigazgató tájékoztatása szerint párhuzamosan fejleszti az elektromos hajtású és az üzemanyagcellás autókat is. A BMW nem szeretne felkészületlenül szembesülni azzal, ha egyszer csak valamelyik ország, például Japán, betiltana minden más hajtást.