A magyar Jysk legyőzte az Ikeát? - Kiderült, hol vásárolnak a magyarok

Bár a Jysk- és Ikea-áruházakba is sokan járnak, a magyarok több mint negyede, a most új tulajdonoshoz került Kika kedveltsége visszafogottnak mondható. A legtöbben a többi bútorboltot választják - derül ki a Napi.hu számára a Pulzus Kutató által készített friss közvélemény-kutatásból.
Csernátony Csaba, 2020. október 27. kedd, 06:41
Fotó: Napi.hu

Régi-új bútorlánc lépett be a magyar piacra. A Kikát felvásárló a magyar piaci vezető pozíciót megcélzó XXXLutz bútoráruház-lánc az elmúlt hetekben erőteljes reklámkampánnyal támogatta az indulást. A Kika-áruházakból átalakított XXXLutz-üzletek ugyan újak, az osztrák tulajdonos már régebb óta itt van a magyar piacon a Möbelix és Mömax-boltokkal.

A Gazdasági Versenyhivatal a Kika felvásárlását jóváhagyó döntéséhez fűzött részletes indoklásból kiderül többek között, hogy a magyar bútorpiaci forgalom 2018-ban 192 milliárd forintot tett ki. Az XXXLutz-csoporthoz tartozót boltok (Möbelix, Mömax) 0-10 százalék közötti, a Kika-csoport 10-20 százalék közötti mértékben részesedett, együttes részesedésük azonban nem érte el a 20 százalékot. A többi, a lakberendezési cikkek teljes választékát forgalmazó vállalkozás közül az Ikea 10-20 és a Jysk is 10-20, a Praktiker pedig 0-10 százalék közötti piaci részesedéssel rendelkezett. A GVH szerint az előbb említett nagyobb láncoknál kisebb forgalmat bonyolít az Alpha Bútor Kft., a Negyedi Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., a Főnix Bútorszalon Kft., a Balla Bútor Kft., az RS Bútorpiac Kft., a BRW Bútorház Kft. és a WORE Hungary Kft., ám ezek a vállalkozások bútoron kívül más  lakberendezési terméket nem, vagy csak elenyésző mértékben árusítanak.

Íme a vevők rangsora

Az új szereplő érkezése apropóján érdemes megnézni, hogy a magyar vásárlók leginkább melyik bútorboltot preferálják, a Jysk, az Ikea és az XXXLutz és a többi bolt közül.

A Jysk a teljes lakosság körében, ha minimálisan is, de megelőzi az Ikeát. A legtöbben viszont a többi - fel nem sorolt - bútorboltokban vásárolnak - derült ki a Napi.hu megbízásából a Pulzus Kutató által készített reprezentatív közvélemény-kutatásból. Fontos, hogy mivel az Kika-áruházakat átvevő XXXLutz október közepén nyitotta meg az átalakított boltjait, így a felmérés a Kika eddig népszerűségét mutatja.

 

Pulzus

Az Ikea a nők körében népszerűbb, 29 százalékuk vásárol jellemzően a svéd cég árházaiban, miközben a férfiaknak csak kevesebb mint a negyede. A Jysknél más a helyzet, a férfiak minimális fölénybe kerültek.

Pulzus

A férfiak majdnem fele - 45 százaléka - jár másik bútorboltba, a nőknek pedig a 38 százaléka teszi ugyanezt.

Ezt kell tudni a kutatásról
A Pulzus Kutató felmérése 1000 fő megkérdezésével történt, a válaszok reprezentálják a magyar felnőtt lakosság véleményét. Ez azt jelenti, hogy az adatok nem, kor, iskolai végzettség és településtípus szerint a magyar alapsokasági adatoknak megfelelően tükrözik a felnőtt, 18 pluszos lakosság véleményét.

A fiatalok körében a legnépszerűbb az Ikea, de csak alig előzik meg az idősebb korosztályokat. Ugyanakkor a Jysk egyértelmű fölényben van a 40-59 évesek körében. A Kika-boltokat viszonylag kevesen választják. Valamennyi korosztályban pedig a többi - a felmérésben nem nevesített bútorbolt - lett a nyerő.


Pulzus

 

A végzettség is hatással van a bútorbolt-választásra: a diplomások 36 százalékkal, azaz majdnem tízből négyen az Ikeát preferálják. Az alapfokú végzettséggel rendelkezőknek viszont csak alig több mint ötöde. A Jysk esetében az alap- és középfokú végzettségűek fölénye a jellemző, a diplomások aránya ennél a láncnál 18 százalékos. A többség pedig szintén egyéb bútorboltokba szerzi be a lakberendezési termékeket.


Pulzus

A budapestiek körében az Ikea az abszolút győztes. Ebben nyilván szerepet játszik, hogy a svéd cégnek a fővárosban és annak közvetlen közelében van a három áruháza. A vidéki házhozszállítással és az átvételi pontokkal történő terjeszkedés pedig nem olyan régen indult el. A fővárosiaknál a Jyské a második hely, a többi bútorbolt pedig lemaradt. A Jysk és az egyéb bútorüzletek viszont a vidékiek körében a legkedveltebbek.



Pulzus

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

totyika, 2020.10.27 18:19

@Magenta: Mindkét skandináv cég "látszólag" magas árral dolgozik, de nem az a drága, aminek magas az ára, hanem a gagyi cucc.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

europeer, 2020.10.27 10:58

Sorra jönnek a furábbnál furább Napi.hu / Pulzus Kutató s közvélemény-kutatási mérések.
Nagyon furák.
Annál is inkább, hogy a Pulzus Kutató weblapján fent vannak a mérések, de amire a Napi.hu hivatkozik, abból egy sem.
A legutóbbi Pulzus mérés március 22-ei, s a címe:
Tolerálható korkülönbség párkapcsolatban ? Pulzus közvéleménykutatás
https://www.pulzus.eu/category/pulzus-kutatasok/
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Sorathul, 2020.10.27 07:41

@Magenta:
A "tök jó összehasonlítások országa".
Imádjuk ha a körtét a villanykörtével hasonlítják, legalábbis ez a divatos.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Magenta, 2020.10.27 07:21

"A Jysk a teljes lakosság körében, ha minimálisan is, de megelőzi az Ikeát" - talán mert Jysk sok városban van, míg IKEA csak Bp-en?
Egy ilyen felmérésnek nulla értelme van, ha egy országos üzletláncot hasonlítanak össze egy csak budapesti üzletlánccal.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html