Egy lépéssel közelebb a Déli és Nyugati pályaudvarok közötti alagúthoz

A Főmterv Mérnöki Tervező Zrt. készítheti el a megvalósíthatósági tanulmányát a Déli és Nyugati pályaudvarok közötti vasúti alagútnak, illetve az ehhez tartozó egyéb fejlesztéseknek is. A végső ár 1 milliárd 439 millió forint lett, szemben a becsült 1,6 milliárd forinttal.
Németh Géza, 2020. december 21. hétfő, 18:02
Fotó: Napi.hu

A nyílt tender eredményét az ajánlatkérő BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. tette közzé az uniós közbeszerzési közlönyben.

A projekt a "Budapest vasúti átjárhatósága" címet viseli. Ennek része a Déli pályaudvar térségén keresztül, a Nyugati pályaudvarhoz vezető, új vasúti összekötő alagút, amely - a nyomvonaltól függően - 4-7 kilométer hosszú lehet és két vágány fut benne.

A megvalósíthatósági tanulmány része a Nyugati pályaudvar központi pályaudvarrá alakítása, továbbá a vasútüzem működési körülményei fejlesztésének előkészítése, és a vasúti üzem alól felszabaduló területek funkcióváltása is. Az utóbbi barnamezős tömbök legalább 350 hektárt tesznek ki.

A nyertessel november 27-én kötött szerződést az ajánlatkérő.

Indult még a tenderen - közös ajánlattevőként - a Transinvest-Budapest Mérnöki, Konzultánsi, Kereskedelmi és ügynöki Kft., valamint a francia Egis Rail is.

HOZZÁSZÓLÁSOK