Haváriaközpontot hozott létre a MÁV

Nem elégedett az utastájékoztatás színvonalával a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója. A társaságnál már létrehoztak egy haváriaközpontot - árulta el Homolya Róbert az InfoRádió Aréna című műsorában.
Szabó Zsuzsanna, 2019. szeptember 20. péntek, 08:38
Fotó: Napi.hu / Szabó Dániel

Homolya Róbert az InfoRádió Aréna című műsorában arról beszélt, hogy a társaságnál már létrehoztak egy haváriaközpontot, 5 perccel nagyobb késésnél már innen igyekeznek tájékoztatni az utasokat. A MÁV vezetője egyébként jogosnak nevezte az információszolgáltatást érő kritikákat. Szerinte új utastájékoztatási szemléletre van szükség.

Homolya egyébként az InfoRádióban az utóbbi napok vonatkéséseit, járatkimaradásait a szerelvények 30-40 éves átlagéletkorával indokolta. Ahhoz, hogy a MÁV versenyképes legyen, invesztálni kell pályafelújításba, a vasúti kocsik, szerelvények korszerűsítésébe, ezek révén a menetrend fenntarthatóságába - emelte ki.

Az utasszám-növekedéshez versenyképesebb vasúti szolgáltatásra is van szükség, amelyet Homolya szerint egyebek mellett pontosabb menetrenddel, több P+R parkoló létesítésével, a jegyvásárlási szolgáltatások korszerűsítésével kívánja elérni a MÁV Zrt.

Az elnök-vezérigazgató ugyanakkor hangsúlyozta: nincs szó létszámleépítésről a vasúttársaságnál, sőt, nagyjából ezer fős a létszámhiány a cégnél. Azonban azt is megjegyezte: a betöltetlen álláshelyek száma tavalyhoz képest csökkent. Homolya szerint automatizálással bizonyos területeken - például forgalomirányítás - lehet munkahelyeket kiváltani, de azt is elismerte, hogy öregszik a vasutas-társadalom, sokan mennek nyugdíjba.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK